Polska Press rzeszowskimi „Nowinami” próbuje wejść na miejsce zamkniętych „Super Nowości”

Rzeszowskie "Nowiny" są obecnie jedyną papierową gazetą codzienną na Podkarpaciu

„Jedyna gazeta regionalna na Podkarpaciu” – taki tekst marketingowy umieszczono od nowego tygodnia przy winiecie orlenowskiego rzeszowskiego dziennika „Nowiny”. Gazeta Polska Press chce przyciągnąć czytelników osieroconych przez „Super Nowości” (Press-Media).

To efekt wycofania z rynku papierowej wersji dziennika „Super Nowości”. O przejściu do internetu i zakończeniu druku po 27 latach wydawca poinformował w piątkowym wydaniu.

Radość na krótką metę

Dziennik sprzedawał się średnio w 3800 egzemplarzach. Papierowa sprzedaż orlenowskich „Nowin” to 4200 egzemplarzy na wydanie. Do tego dochodzi kolejne 1200 sprzedawanych e-wydań.

– Nie jest niczym dziwnym, że „Nowiny” chcą wykorzystać ruchy konkurencji, ale to radość na krótką metę – komentuje dr hab. Adam Szynol, medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w prasie regionalnej.

– Tendencje na rynku prasy papierowej są nieubłagane i będą zmuszały mniejsze tytuły do odchodzenia od druku. Nie da się tego powstrzymać bez konkretnej pomocy państwa, choćby w postaci ulg na prenumeratę prasy lokalnej i regionalnej. Ale na razie słyszymy tylko apele wydawców, a działań ze strony państwa nie widać. Może dojść do sytuacji, w której zostaniemy na pustyni informacyjnej, skazani na propagandowe media samorządów.

„Będziemy na bieżąco analizować rynek”

– Polska Press uważnie obserwuje rynek i na bieżąco reaguje na działania konkurencji – odpowiedziało na pytania „Presserwisu” biuro prasowe PPG.

Dalej czytamy: – W ostatnich dniach skoncentrowaliśmy się na promowaniu „Nowin” za pośrednictwem mediów społecznościowych i lokalnych stacji radiowych, przedstawiając je jako jedyny dziennik na Podkarpaciu, który oferuje najobszerniejszy dodatek sportowy. W naszych kampaniach reklamowych zwracaliśmy także uwagę na dodatek telewizyjny, udostępniany w weekendowych wydaniach „Nowin”.

– Planujemy kontynuację promocji tytułu w naszych mediach oraz w lokalnych stacjach radiowych. Będziemy także na bieżąco analizować rynek i dostosowywać nasze strategie, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców Podkarpacia – kończy swoją odpowiedź Polska Press.