Sąd Najwyższy utrzymał kary UOKiK dla Grupy Polsat Plus, to łącznie ponad 16,6 mln zł

Sąd Najwyższy potwierdził, że reklama pakietu SmartDom, oferowanego przez Grupę Polsat Plus, była nieuczciwą praktyką rynkową

Sąd Najwyższy utrzymał kary pieniężne dla Grupy Polsat Plus za reklamy oferty SmartDom, łącznie ponad 16,6 mln zł, oraz nakazał publikację części decyzji prezesa UOKiK w prime time Telewizji Polsat.

Sprawa ciągnie się od końca 2016 roku. Wtedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, w tym dotyczące oferty SmartDom, wprowadzały w błąd. UOKiK zajął się tą sprawą po skargach klientów, którzy pisali m.in.: „za tablet i telewizor trzeba dodatkowo i to dużo płacić, a hasło w telewizji wskazuje, że za tę kwotę jest wszystko”.

W poniedziałek UOKiK podał, że Sąd Najwyższy potwierdził, iż reklama pakietu SmartDom, oferowanego przez Grupę Polsat Plus, była nieuczciwą praktyką rynkową, która wprowadzała klientów w błąd. Poza karą pieniężną sąd nakazał publikację części decyzji prezesa UOKiK w prime time Telewizji Polsat.