Dziennikarze regionalni „Faktu” w głównym grzbiecie i Fakt.pl

Po likwidacji części regionalnych mutacji dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) większość ich dziennikarzy ma skupić się na serwisie Fakt.pl i treściach w głównym grzbiecie tabloidu jako reporterzy i starsi reporterzy działu Wydarzenia.

Dziennik „Fakt”, jak pisaliśmy niedawno, zrezygnował z regionalnie mutowanych stron w większości swoich wydań (pozostały tylko w czwartkowych i piątkowych wydaniach w Katowicach i Poznaniu). Już wtedy wydawca zapewniał, że większość pracujących w oddziałach lokalnych dziennikarzy otrzymała propozycję pozostania w redakcji. W związku z likwidacją mutacji w redakcji przeprowadzono strukturalne zmiany.

– Fakt jest dziennikiem ogólnopolskim i wciąż będzie się ukazywał we wszystkich regionach Polski. W wyniku zmian reorganizacyjnych większość dziennikarzy regionalnych będzie rozwijać Fakt.pl oraz treści grzbietu głównego Faktu, a wprowadzone zmiany przede wszystkim zoptymalizują i usprawnią pracę całej redakcji – mówi Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierowniczka komunikacji zewnętrznej RASP.

– Struktura redakcji krajowej nie ulega większym zmianom – została spłaszczona struktura działu Wydarzenia. Dotychczasowi autorzy z regionów jako reporterzy i starsi reporterzy będą raportować do Moniki Marczyńskiej, szefowej działu, byłej szefowej oddziału łódzkiego https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dziennik-fakt-nowe-osoby-zmiana-milosz-ploch– dodaje.

„Fakt” miał dodatki regionalne m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi, Krakowie, Białymstoku czy Bydgoszczy.

W okresie od stycznia do października ub.r. wpływy reklamowe „Faktu” wzrosły o 0,4 proc. do 56,2 mln zł.

W trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” wyniosła 132 274 egz., jak pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa. Tabloid jest najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce.

W grudniu stronę główną Fakt.pl odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy spędzali tam średnio 10 minut i 33 sekundy (badanie Mediapanel).