Ostatnio dodane

W Polskim Radiu zaczęła działać komisja etyki, przewodniczącą Halina Ostas

Po półrocznej przerwie ukonstytuował się nowy skład komisji etyki Polskiego Radia. Zasiada w niej teraz siedem osób, nowymi członkami są Justyna Janas, Krzysztof Gottesman i Jan Bromski, a przewodniczącą została Halina Ostas.

Komisja etyki miała pierwotnie zacząć działać w czerwcu 2020 roku. Wówczas prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska wskazała pięć osób (pracujących dla rozmaitych anten publicznego nadawcy), które miały w niej zasiadać: Halinę Ostas, Jana Brodzkiego, Małgorzatę Raduchę, Małgorzatę Glabisz-Pniewską i Pawła Piszczka. Nie zatwierdziła natomiast kandydatury Ernesta Zozunia, który właśnie w czerwcu ub. roku został mianowany przez ówczesnego szefa Trójki Kubę Strzyczkowskiego na szefa działu aktualności.

Zozunia zaproponowała do komisji rada pracownicza. Ostatecznie dziennikarz został najpierw usunięty z Trójki, a w listopadzie ub.r. dyscyplinarnie zwolniony. Na początku 2021 roku złożył pozew przeciwko byłemu pracodawcy.

– W związku z niezaakceptowaniem kandydatury Ernesta Zozunia z zasiadania w komisji jeszcze w czerwcu zrezygnowała Małgorzata Raducha, a czteroosobowy skład nie miał prawnego umocowania do działania. W lutym 2021 roku prezes Agnieszka Kamińska wskazała trzy kolejne osoby do komisji: Justynę Janas, Krzysztofa Gottesmana i Jana Bromskiego – informuje portal Wirtualnemedia.pl Monika Kuś z biura zarządu Polskiego Radia. Przewodniczącą została Halina Ostas.

Paweł Piszczek jest dyrektorem i redaktorem naczelnym Informacyjnej Agencji Radiowej. Małgorzata Glabisz-Pniewska pracuje w redakcji katolickiej Polskiego Radia, Halina Ostas w Polskim Radiu dla Zagranicy, Małgorzata Raducha w radiowej Jedynce. Jan Brodzki to pracownik działu transportu i logistyki., a Krzysztof Gottesman w lutym br. został zastępcą redaktora naczelnego Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Justyna Janas jest wydawczynią w Czwórce.

W 2019 r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).