Ostatnio dodane

Bracia Sekielscy na 2020 rok planują trzy filmy

Tomasz Sekielski

Tomasz Sekielski, Dziennikarz Roku 2019, zapowiedział, że „Zabawa w chowanego”, kolejny dokument o pedofilii w polskim Kościele katolickim, będzie miał premierę pod koniec stycznia 2020 roku. Film opowie o nieznanej do tej pory historii księdza pedofila, ale mają pojawić się także nazwiska znanych hierarchów kościelnych.

„Zabawa w chowanego” będzie historią „jednego oprawcy, który skrzywdził wiele dzieci”. – Pokażemy dokładnie mechanizm ukrywania sprawy od strony kościelnej hierarchii, ale też jak funkcjonuje wymiar sprawiedliwości na styku śledczy-Kościół – opowiada „Presserwisowi” Sekielski. Jak dodaje, historia opowiedziana w filmie dotąd nie była opisana, a pojawią się w niej nazwiska znanych hierarchów. Film pojawi się na kanale YouTube Sekielskich pod koniec stycznia. Sekielski podał termin podczas wtorkowej gali Grand Press, na której otrzymał tytuł Dziennikarza Roku 2019 (Marek Sekielski był na czwartej pozycji). Film „Tylko nie mów nikomu” zdobył też nagrodę Grand Press w kategorii Reportaż telewizyjny/wideo.

Późną wiosną Sekielscy planują też premierę filmu o SKOK-ach, który obecnie realizują.

Trzeci film opowiadający o pedofilii w Kościele planowany jest na koniec 2020 roku. – Postawimy w nim pytania o to, co wiedział, a czego nie wiedział i co robił, a czego nie robił Jan Paweł II, jeśli chodzi o przestępstwa seksualne popełniane przez duchownych – mówi Sekielski. Na razie nie zdradza tytułów kolejnych filmów.

Niedawno prezes TVP Jacek Kurski informował, że w styczniu TVP 1 pokaże film dokumentalny Sylwestra Latkowskiego „Nic się nie stało” o pedofilii wśród elit. – Niech każdy robi swoje. To jest ważny temat, mam nadzieję, że Sylwester zrobi film, jak chce. Jestem ciekaw, co pokaże – komentuje Sekielski.

„Tylko nie mów nikomu” został opublikowany na youtube’owym kanale braci Sekielskich 11 maja. Film miał ponad 23 mln wyświetleń (stan na 11 grudnia) i jest najpopularniejszym materiałem na polskim YouTube w 2019 roku według zestawienia YouTube Rewind 2019. Film pokazała też stacja TVN, oglądało go tam średnio 2,22 mln widzów. Środki na film Sekielscy zbierali przez serwis crowdfundingowy Patronite.