„Gazeta Wyborcza” rezygnuje z reklamowania się w TVP

Rusza kampania Wyborcza.pl

Pod hasłem „Świat, w którym żyjemy” wystartowała kampania promocyjna serwisu Wyborcza.pl – cyfrowej odsłony „Gazety Wyborczej”. Agora przy okazji poinformowała, że w tym roku rezygnuje zupełnie z reklam „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl w TVP.

Redakcja „Gazety Wyborczej” mocno stawia na obecność w internecie. Stąd w październiku wydawca udostępnił nową wersję portalu Wyborcza.pl – rozbudował stronę główną, na której trafia teraz więcej materiałów wideo i zmienił szatę graficzną całości. Zliftingowany serwis zyskał bardzo przychylne opinie branży interaktywnej.

Teraz przyszedł czas na wypromowanie odnowionego serwisu. Służyć ma temu rozpoczęta w środę kampania pod hasłem „Świat, w którym żyjemy”. Akcentuje ona to, że współczesny świat wymaga od jego odbiorców zaangażowania. Stąd ważne jest wypracowanie sobie zdania na dyskutowane zagadnienia społeczne, polityczne czy gospodarcze. Pomagać ma w tym Wyborcza.pl. W kampanii i spotach używane będą hasła, takie jak: „Kariera, czy kierat”, „Reforma, czy deforma”, „Foch, czy ruch” lub „Ekonomia, czy ekologia”.

– „Gazeta Wyborcza” jak żaden inny dziennik w Polsce pokazuje jak medium postrzegane dotychczas jako tradycyjne, może odważnie i nieszablonowo walczyć o uwagę czytelnika w przestrzeni internetowej zdominowanej przez szybkie i często niesprawdzone informacje. Chcieliśmy aby te cechy były widoczne także w naszej nowej kampanii reklamowej. Przy tej okazji podjęliśmy również decyzję o całkowitej rezygnacji z emisji spotów reklamowych „Gazety Wyborczej” w TVP w 2017 r. – uznaliśmy, że częsta ostatnio obecność „Gazety Wyborczej” w wydaniu głównym Wiadomości wystarczająco wspiera rozpoznawalność marki dziennika w tym kanale – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Kampania serwisu Wyborcza.pl będzie prowadzona na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS, w prasie („Gazeta Wyborcza” i „Polityka”), w telewizji (m.in. TVN, Polsat News, Puls, Stopklatka TV, Kino Polska, Film Box i METRO), w sieci kin Helios w całej Polsce, a także w internecie (serwisy „Gazety Wyborczej”, media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i serwis YouTube).

Koncepcję i kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Bardzo, za planowanie i zakup mediów odpowiada zespół marketingu „Gazety Wyborczej” oraz dom mediowy SMG (Starlink).