„To był zaszczyt i przyjemność, należeć do zespołu, który @bweglarczyk zbudował w @onetpl. A także wspaniała lekcja dziennikarstwa. W Onecie zostawiam kawał serducha, a wynoszę przyjaźnie na całe życie i ogromne doświadczenie” – napisała na Twitterze Karolina Opolska. Nie zdradziła, gdzie będzie teraz pracować. „Przede mną kolejne ekscytujące wyzwania, stay tuned” – stwierdziła tylko.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Opolska mówi jednak więcej o zmianach. – Przechodzę do Collegium Civitas, w którym będę zastępczynią kierownika Katedry Dziennikarstwa i Nowych Mediów, a także koordynatorką projektu Concilium Civitas. To doroczny zjazd profesorów związanych z Polską wykładających na prestiżowych uczelniach na całym świecie – tłumaczy.
Collegium Civitas to warszawska uczelnia prywatna. Kierownikiem Katedry Dziennikarstwa i Nowych Mediów jest Jacek Żakowski.
– Oprócz tego prawdopodobnie będę tworzyć podcasty. Na pewno wideocast w Sekielski Brothers Studio, ale prowadzę też rozmowy z innymi miejscami – mówi Opolska.
Skąd taka zmiana? – Po 17 latach pracy na wysokich emocjach w newsach, pobudek o 5 rano, pozostawania w wiecznej gotowości, bo coś może w każdej chwili się wydarzyć, trzeba stawiać program specjalny, organizować debaty, rozmowy, komentarze, jestem trochę zmęczona. Więc nadszedł ten moment. Bez żadnych żali – zastrzega dziennikarka. – Muszę od newsów odpocząć, ale nie mówię, że na zawsze – dodaje jednak.
Opolska w Onecie będzie pracować do końca kwietnia.
Karolina Opolska do RASP przyszła w marcu 2020 roku jako wydawczyni programów wideo. Wcześniej przez 13 lat związana była z Radiem Tok FM – najpierw jako asystentka wydawcy pasma wieczornego i innych audycji, a od 2009 roku jako wydawczyni porannego pasma publicystycznego.
Jak wynika z badania Mediapanel, w styczniu strona główna Onet była liderem wśród portali horyzontalnych w Polsce – odwiedziło ją 9,38 mln użytkowników, co dało jej 31,6 proc. zasięgu. Internauci przeciętnie spędzali tam 50 minut i 34 sekundy.
Cały Onet.pl w styczniu odnotował 17,6 mln użytkowników (59,16 proc. zasięgu), którzy korzystali z portalu średnio przez 1 godzinę, 44 minuty i 46 sekund.