„Gazeta Wyborcza” stawia na ludzi z Polska Press

W tym roku decyzję o dołączeniu do zespołu „Gazety Wyborczej” (Agora) podjęło już sześć osób z redakcji Polska Press. – Kolejne transfery są tylko kwestią czasu – mówi Mikołaj Chrzan, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej.

Od czasu przejęcia przez PKN Orlen Polska Press, wydawcy prawie wszystkich regionalnych dzienników w Polsce, do zespołów lokalnych redakcji „Gazety Wyborczej” dołączyli już: w Rybniku – Arkadiusz Biernat z „Dziennika Zachodniego”, w którym spędził 10 lat; do „GW” w Poznaniu – Marta Danielewicz z „Głosu Wielkopolskiego”, w którym pracowała siedem lat; do „Wyborczej” w Rzeszowie – Kinga Dereniowska z „Nowin”; do wrocławskiej redakcji „GW” – Marcin Rybak, po 14 latach pracy w „Gazecie Wrocławskiej”. W październiku w „Wyborczej” w Toruniu pracę zacznie Paulina Błaszkiewicz z „Nowości”, w których pracowała dziewięć lat. Natomiast Joanna Sarnat z „Dziennika Zachodniego” wzmocniła dział SEO „Wyborczej”.

Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych, zaznacza, że transfery z redakcji Polska Press nie były oczywiste.

– Działamy w różnych modelach biznesowych – tam często najważniejsze były odsłony, a u nas liczy się przede wszystkim jakość tekstu, za którą płacą nam prenumeratorzy cyfrowi – mówi Chrzan. – Ale obserwowaliśmy te zespoły przez długie lata. Wiedzieliśmy, że są tam autorzy, którzy mają predyspozycje, by pracować w „Wyborczej”, i nie będą zainteresowani pracą w mediach de facto rządowych, jakimi stały się tytuły Polska Press po ich przejęciu przez PKN Orlen. Większość prowadzonych przez nas rozmów zakończyła się sukcesem. Dziennikarze z Polska Press szybko zaaklimatyzowali się w naszych redakcjach, ich teksty cieszą się dużą popularnością wśród czytelników „Wyborczej”. Jestem przekonany, że kolejne transfery są tylko kwestią czasu.

„Gazeta Wyborcza” postawiła na rozwój lokalnych treści w 2019 roku. Obecnie ma 31 serwisów lokalnych. W najbliższym czasie planuje poszerzyć ofertę treści lokalnych i stworzyć serwisy Wyborcza.pl w dwóch kolejnych miastach – Elblągu i Kaliszu.

W grudniu 2020 roku PKN Orlen poinformował, że kupił wydawnictwo Polska Press, które wydaje prawie wszystkie regionalne dzienniki w Polsce, a w marcu 2021 roku spółka ta, kierowana przez Daniela Obajtka, ogłosiła oficjalne przejęcie wydawcy.