Dla porównania: rok 2018 radio zakończyło zyskiem netto w wysokości 15,3 mln zł. W 2019 roku całkowite przychody Polskiego Radia spadły o 6,1 proc. – do 316,1 mln zł. W tej kwocie największa część, bo aż 69,4 proc., pochodziła z abonamentu i rekompensaty. Z tego tytułu spółka dostała z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 219,3 mln zł (o 5,8 proc. mniej niż w 2018 roku). Przychody Agencji Reklamy Polskiego Radia ze sprzedaży wyniosły 57,4 mln zł (o 11,2 proc. mniej).
Koszty spółki wyniosły 325,4 mln zł i były o 5,7 proc. większe niż rok wcześniej. W tym wynagrodzenia pochłonęły 135,4 mln zł (wzrost o 3,8 proc.).
Na koniec 2019 roku Polskie Radio zatrudniało 1349 osób, tj. o 64 więcej, niż rok wcześniej. Pracowało w nim 509 dziennikarzy (o 32 więcej) i 82 pracowników redakcyjno-programowych (o 7 więcej).
Średnia miesięczna płaca brutto rok do roku wzrosła o 4,1 proc., do 8,3 tys. zł. Średnie wynagrodzenie kadry kierowniczej wyższego szczebla wyniosło 15,9 tys. zł, kadry kierowniczej niższego szczebla – 10 tys. zł, a dziennikarzy – 10,3 tys. zł.