Doroczny bal, z którego dochód przekazywany jest na cele dobroczynne, odbywa się od 1998 roku. Ostatnio z powodów finansowych impreza nie odbyła się w 2014 roku. – W najbliższym karnawale bal się nie odbędzie, ponieważ dotychczasowi partnerzy i sponsorzy nie byli zainteresowani dalszą współpracą – mówi Mateusz Hładki z TVN, prezes zarządu Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. – Firmy wolą inwestować we własne projekty CSR i imprezy pozwalające pokazać się szerszemu gronu odbiorców, na przykład maratony – dodaje.
Na XVII Charytatywnym Balu Dziennikarzy, który odbył się 23 stycznia br., zebrano 380 tys. zł. Pieniądze były przeznaczone na pomoc podopiecznym Fundacji „Zostań z nami” wspierającej dzieci, których rodzice zginęli podczas pełnienia służby publicznej, Fundacji „Po drugie” opiekującej się młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, a także Fundacji Polsat oraz Fundacji TVN „Nie jesteś sam”. Sponsorami balu w br. były firmy Siemens i Orlen.