Czasopismo ma nowy layout, zmieniły się czcionki, szata graficzna, sposób prezentacji logotypu i najważniejszych tematów numeru. Liczba stron wzrosła z 68 do 84, nakład wynosi 60 tys. egzemplarzy. Nie zmienia się cena tytułu – 4,99 zł.
Miesięcznik został podzielony na dwie części: Inspiracje – z tekstami ilustrowanymi dużymi zdjęciami i Porady. Pojawiły się nowe działy: „Czas na…” (kalendarium prac w ogrodzie) „Ogród bez chemii” (treści ekologiczne), „Na zdrowie” (informacje o wpływie roślin na zdrowie i samopoczucie). Do pisma dołączane są dodatki: „Kolekcja roślin” z informacjami o roślinach ogrodniczych i „Vademecum ogrodnika” o pielęgnacji roślin.
W magazynie pojawi się też więcej treści od czytelników – listy, zdjęcia ogrodów, opisy ulubionych roślin.
Nowa redaktor naczelna Ewa Czaczkowska związana jest z Agorą od 2011 roku, początkowo pracowała jako sekretarz redakcji „Poradnika Domowego”, a od 2013 roku piastowała to samo stanowisko w „Magnolii”. Wcześniej była m.in. zastępcą redaktor naczelnej „Weranda Country”, kierowała również tytułami „Pani Domu”, „She” i „Świat Kobiety”. Etat poprzedniej redaktor naczelnej Anny Landowskiej został zlikwidowany w ramach zwolnień grupowych w Agorze.
Kwietniowy numer pisma będzie wsparty promocją w internecie (serwisy Gazeta.pl), w radiu (Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Tok FM), w prasie (czasopisma Agory), w telewizji (TVS, Romance TV) oraz w kinach sieci Helios. Za kreację kampanii odpowiada dział marketingu pionu czasopism Agory.