Tygodnik „Sieci” dostał 25 tys. zł za wywiad z dyrektorem Muzeum II Wojny Światowej

Fratria, wydawca m.in. tygodnika „Sieci” i serwisu Wpolityce.pl otrzymała w latach 2016-2017 ponad 145 tys. zł od instytucji podległych lub nadzorowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – wynika z odpowiedzi ministra kultury Piotra Glińskiego na interpelację posłanki PO Izabeli Leszczyny.

Izabela Leszczyna interpelacje złożyła jeszcze w marcu 2018 roku. Z odpowiedzi na nią udzielonej przez ministra kultury wynika, że następujące instytucje podległe lub nadzorowane przez ten resort zamawiały zlecenia we Fratrii:

w 2016 roku

Narodowy Instytut Audiowizualny (redakcja materiałów informacyjnych i zamieszczenie ich w tygodniku „Sieci” – 30 tys. zł

Narodowe Centrum Kultury (zakup powierzchni reklamowej i publikacji reklamy na potrzeby konkursu na stworzenie scenariusza filmu fabularnego o historii Polski) – 15 tys. zł

Instytut ESPS (reklama tripple billboard Wpolityce.pl; kampania edukacyjna w ramach międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holocaustu) – 3,69 tys. zł

w 2017 roku

Muzeum Piaśnickie w Wejherowie Oddział Muzeum Stutthof w Sztutowie (reklama prasowa w tygodniku „Sieci”; poszukiwanie pamiątek, które miały być włączone jako elementy wystawy w Muzeum Piaśnickim) – 4, 92 tys. zł

Zamek Królewski na Wawelu (reklama wystawy czasowej) – 2,75 tys. zł

Muzeum Historii Polski (reklama serwisu Dzieje.pl) – 1,37 tys. zł

Muzeum II Wojny Światowej (wywiad sponsorowany w tygodniku „Sieci” z dyrektorem muzeum Karolem Nawrockim, w związku z rocznicą wybuchu II wojny światowej i otwarciem wystawy „Westerplatte w 7 odsłonach”) – 25,092 tys. zł.

Premier #Gliński potrzebował ponad 4 miesiące, żeby przyznać, że Muzeum II Wojny Światowej zapłaciło tygodnikowi „W sieci” 25 tys. zł. za wywiad(‼️) z nowym dyrektorem K.Nawrockim.
Tyle za wywiad płaci tylko ktoś, kto nie ma nic do powiedzenia, chyba że chodzi o kasę dla swoich pic.twitter.com/XglRnNhMas

— Iza Leszczyna (@Leszczyna) 12 lipca 2018