Newsroom ma pomóc jak najlepiej skoordynować międzydziałową i międzyredakcyjną współpracę, zaplanować obsługę kluczowych wydarzeń i wesprzeć kreację tematów własnych. Ma także stać na straży agencyjnych standardów.
Zauważalną dla odbiorców zmianą będzie precyzyjny sposób zapowiadania planowanych wydarzeń i materiałów własnych, jakie w kolejnym dniu znajdą się w serwisach PAP. Ma to pomóc wydawcom innych mediów w organizowaniu codziennej pracy ich redakcji – Nasi odbiorcy będą szczegółowo informowani o tym, co i kiedy znajdzie się w serwisie. Chcemy też lepiej wykorzystać potencjał multimedialny. Przy realizacji tematów będziemy uwzględniać materiały wideo, foto oraz infografiki – mówi Jan Rakoczy, wicenaczelny PAP.
W ramach nowego systemu będą funkcjonowały zapowiedzi:
– „PAP planuje” (techniczna informacja o planie obsługi najważniejszych wydarzeń i tematach własnych), publikacja o godz. 5.30, 18.00, 21.30,
– „Dziś w kraju i na świecie” (merytoryczna zapowiedź głównych wydarzeń kolejnego dnia), publikacja o godz. 5.30 i 21.30,
– „PAP zapowiada” (szczegółowy plan obsługi wydarzeń dnia), publikacja o godz. 10.30.
O godz. 20.00 będzie publikowany „Przegląd najważniejszych informacji dnia”.
Mariusz Loch szefem Newsroomu PAP
Szefem Newsroomu PAP został Mariusz Loch, a współtworzyć go będą doświadczeni redaktorzy i wydawcy. Przy Newsroomie działać będzie Zespół Monitoringu i Wsparcia Redakcji. „To mają być agencyjne oczy i uszy, otwarte na ważne newsy innych mediów” – wyjaśnia Rakoczy.
– Istotną rolą Newsroomu jest dbanie o agencyjne standardy. W PAP prowadzone są szkolenia i warsztaty dla dziennikarzy i edytorów. Trwają też prace nad nowym Vademecum PAP. Wierzymy, że dzięki temu nasi odbiorcy będą otrzymywali produkt najwyższej jakości – mówi redaktor naczelny PAP Wojciech Tumidalski, który do Agencji wrócił w lutym br.