Orlen szuka kolporterów dla Ruchu i swoich stacji paliw

.Przetarg trwa

Wyłoniony w przetargu kolporter będzie dostarczał prasę m.in. do sklepów Orlen w ruchu

Firmy Kolporter i Garmond Press, dwaj najwięksi kolporterzy prasy w Polsce, przystąpiły do przetargu na dostawy prasy do punktów Ruchu i stacji paliw Orlenu. Ruch wycofuje się z kolportowania gazet, a jednocześnie prowadzi rebranding swoich dotychczasowych kiosków w ramach projektu „nowa bryła”.

W ogłoszonym w styczniu przez Orlen przetargu na kolportaż prasy do punktów Ruchu i stacji Orlenu jest się o co bić. Co prawda Ruchowi pozostało zaledwie około 500 punktów sprzedaży w całej Polsce (jeszcze w 2019 roku firma miała ich 1333), ale Orlen ma w całym kraju prawie 2,9 tys. swoich stacji. W sumie daje to ok. 3,3 tys. punktów.

Ostatnio tak dużą pulę zgarnął Garmond Press, przejmując po Ruchu kolportaż w sieciach sklepów Biedronka i Lidl – w sumie 3,5 tys. punktów.

W Ruchu trwają prace nad rebrandingiem

– Kolporter bierze udział w przetargu, a przetarg trwa – mówi „Presserwisowi” Dariusz Materek z biura prasowego Kolportera. Dodaje, że spółka ma możliwości techniczne i logistyczne, by przejąć ten kawałek kolportażowego tortu.

Ruch na początku stycznia poinformował, że z końcem kwietnia wycofuje się z rynku dystrybucji prasy. Nie wycofał się natomiast z jej sprzedaży we własnych punktach. Wcześniej, w listopadzie 2023 roku wycofał się z obsługi prenumerat. Wtedy zareagował Garmond, uruchamiając własną prenumeratę tytułów obsługiwanych do tej pory przez orlenowski Ruch.

Jednocześnie w samym Ruchu trwają prace nad zapowiadanym jeszcze w 2021 roku rebrandingiem dotychczasowej sieci sprzedaży. W projekcie „nowa bryła” dotychczasowe kioski mają się zmienić w samodzielne sklepy convenience, oferujące nie tylko prasę, ale również żywność fast food i gorące napoje. Dla marki „Orlen w ruchu” Ruch rozpisał w lutym tego roku przetarg na dostawy odzieży służbowej – czerwonych koszulek polo, czarnych bluz i polarów.

Dotychczasowy udział Ruchu w kolportażu prasy w Polsce wynosił według szacunków Izby Wydawców Prasy 13,7 proc. (w lutym 2023 roku). Garmond Press po przejęciu jego kontraktów z Biedronką i Lidlem kontrolował 20,1 proc. rynku. Liderem pozostaje Kolporter z udziałem 58,7 proc.