W Polskim Radiu spore podwyżki

Większość pracowników dostanie ok. 800 zł brutto

W 2021 roku średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wynosiło 8,9 tys. zł brutto (o 6,1 proc. więcej niż w 2020 roku). W spółce na koniec 2021 roku pracowało 1320 osób

Pracownicy Polskiego Radia dostaną podwyżki, o które związkowcy kilkukrotnie prosili prezeskę radia Agnieszkę Kamińską – dowiedział się „Presserwis”.

Z naszych informacji wynika, że pensje pracownikom radia mają zostać podniesione średnio ok. 1 tys. zł brutto. Większość pracowników otrzyma ok. 800 zł brutto.

Podwyżki etatowi pracownicy dostaną od wynagrodzenia za kwiecień 2023 roku.

– Zarząd podjął stosowne decyzje, niemniej są to sprawy wewnętrzne spółki, których Polskie Radio nie komentuje do czasu podania ich do wiadomości pracowników – stwierdza tylko Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

Działające w Polskim Radiu związki zawodowe kilkukrotnie zwracały się do prezeski Agnieszki Kamińskiej o podwyżki dla pracowników, jednak bezskutecznie. W listopadzie 2022 roku Kamińska przekonywała związkowców, że „Polskie Radio utrzymało zarówno zatrudnienie, jak i poziom wynagrodzeń, mimo że ze względu na rosnące koszty funkcjonowania (np. inflacja, energia elektryczna i inne) również musi ograniczać wydatki, tak jak inne spółki medialne”.

W 2021 roku średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wynosiło 8,9 tys. zł brutto (o 6,1 proc. więcej niż w 2020 roku). W spółce na koniec 2021 roku pracowało 1320 osób.

Polskie Radio w 2022 roku zanotowało 55,1 mln zł straty przy 317,8 mln zł przychodów ogółem. Strata spółki wzrosła znacząco – z 19,9 mln zł w 2021 do 55,1 mln zł w 2022 roku. Była jednak niższa od tej, którą spółka przewidywała na początku 2022 roku (64,4 mln zł).

Lecz na rok 2023 Polskie Radio nie planuje straty. Firma w 2023 roku chce uzyskać 407,4 mln zł przychodów ogółem, z czego 337,9 mln zł pochodzić będzie z opłat abonamentowych (w tym 186,9 mln zł z rekompensaty, czyli o 69,9 proc. więcej, niż w 2022 roku). Tym samym wpływy radia wzrosłyby o ok. 28 proc. względem 2022 roku.

Sprzedaż reklam ma przynieść w tym roku publicznemu radiu 25,4 mln zł, a sponsoringu – 6 mln zł. Spółka spodziewa się, że koszty działalności wzrosną do 398,2 mln zł, a radio zakończy 2023 rok z symbolicznym zyskiem netto (23 tys. zł).

Anteny Polskiego Radia w 2022 roku miały łącznie 8,7 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 8,1 proc. w 2021 roku.