Już w styczniu KRRiT zajmie się koncesją HGTV, to kanał TVN

HGTV emituje programy o tematyce remontowo-ogrodniczej

W styczniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ma zająć się sprawą przedłużenia koncesji kanału HGTV (TVN Warner Bros. Discovery) – ustalił „Presserwis”.

Kablowo-satelitarna koncesja HGTV jest ważna do 26 czerwca 2023 roku. Zgodnie z przepisami o wydanie koncesji na kolejnych 10 lat trzeba wystąpić najpóźniej rok przed wygaśnięciem obowiązującej licencji. Wniosek TVN (nadawcy stacji) ws. przedłużenia koncesji HGTV trafił do KRRiT 23 czerwca, jeszcze za poprzedniego składu Krajowej Rady.

Z nieoficjalnych informacji „Presserwisu” wynika, że KRRiT zajmie się tym tematem w styczniu 2023 roku. Przeprowadzono już monitoring programowy HGTV. Miał on pokazać, czy nadawca realizuje zobowiązania programowe. Z naszych ustaleń wynika, że wypadł on dla HGTV korzystnie. Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski zlecił jednak ponadto przygotowanie ekspertyzy dotyczącej – jak to miał określić – problemu handlu koncesjami. Nie została ona jeszcze ujawniona. Nie wiadomo też, czy będzie brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji w sprawie HGTV.

HGTV emituje programy o tematyce remontowo-ogrodniczej. Nadaje od 7 stycznia 2017 roku, zastępując TVN Meteo Active. Według Nielsen Media w listopadzie br. stacja HGTV miała średnio 0,27 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, po spadku z 0,33 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Przedłużenie koncesji dla TVN 24 zajęło poprzedniemu składowi KRRiT 19 miesięcy (Rada decyzję w tej sprawie podjęła cztery dni przed wygaśnięciem prawa do nadawania), a dla TVN Siedem – ponad rok. Członkowie Rady mieli bowiem wątpliwości co do struktury właścicielskiej TVN, nadawcy tych stacji.