Gazeta.pl: Kijek z nową funkcją, Madajczak z czworgiem zastępców

Łukasz Kijek redaktorem naczelnym serwisów informacyjnych był od lutego 2020 roku

Łukasz Kijek nie będzie już redaktorem naczelnym serwisów informacyjnych Gazeta.pl. Zastąpi go Karolina Deling-Jóźwik. Portal zmienia również strukturę redakcyjną. Od października będą w niej funkcjonować cztery piony kierowane przez czworo zastępców redaktora naczelnego Rafała Madajczaka.

Łukasz Kijek redaktorem naczelnym serwisów informacyjnych był od lutego 2020 roku. We wrześniu 2021 roku objął dodatkowo stanowisko dyrektora ds. rozwoju treści wideo (zachowa je). Kijek w nowej roli – partnerships directora – będzie odpowiadał za zewnętrzne partnerstwa Gazeta.pl. Nadal będzie także nadzorował projekt Ukrayina.pl.

Nową redaktorką naczelną serwisów informacyjnych Gazeta.pl będzie od października Karolina Deling-Jóźwik, związana z portalem od 2017 roku. Do tej pory była szefową wydawców strony głównej portalu oraz dyrektorką programową. W nowej roli m.in. pokieruje zespołami Wiadomosci.Gazeta.pl i Next.Gazeta.pl.

Zastępcami redaktora naczelnego Gazeta.pl, którym od lipca jest Rafał Madajczak, będą Marzena Tabor, Sylwia Olczak i Krzysztof Kardas. Trwa również rekrutacja na stanowisko szefa czwartego pionu podlegającego redaktorowi naczelnemu – nowych treści.

Marzena Tabor będzie zastępczynią redaktora naczelnego ds. wertykali, Sylwia Olczak – ds. wielokanałowości, a Krzysztof Kardas – ds. zasięgu.

Marzena Tabor będzie odpowiadać za przygotowanie koncepcji organizacji pracy redakcji i jej wdrożenie w zespołach Gazeta.pl. Dotychczas pełniła rolę dyrektorki projektów contentowych. Tabor wcześniej była m.in. wicenaczelną Wirtualnej Polski, dyrektorką serwisów informacyjnych Interii i szefową serwisów informacyjnych Onetu.

Sylwia Olczak na nowym stanowisku będzie odpowiadała za współtworzenie koncepcji wzrostu dotarcia do użytkowników oraz prowadzenie efektywnych działań wydawniczych opartych o platformy promocji treści. Wcześniej Olczak pełniła funkcję szefowej działu wzrostu, odpowiadając za zwiększanie zasięgów na Facebooku oraz SEO.

Krzysztof Kardas w nowej roli będzie odpowiadał m.in. za szerokie dotarcie do użytkowników poprzez zwiększenie liczby angażujących ich treści. Kardas związany jest z portalem od 2018 roku i do tej pory odpowiadał za content SEO.