Dziennikarka (niewymieniona z nazwiska) wprawdzie otrzymała zgodę na współpracę z telewizją w zakresie prowadzenia programów o profilaktyce zdrowotnej – jednak programy te – nieoczekiwanie dla szefostwa radia – miały charakteryzować się lokowaniem produktu i reklamowym charakterem.
– Mówimy o branży medycznej, która nie może się reklamować. Czy swoim wizerunkiem (dziennikarze) nie wzmacniają przekazu reklamowego i nie uwiarygodniają prezentowanych miejsc i usług? – pytał słuchacz w liście do Radia Łódź, przekazanym dalej do Rady Etyki Mediów. – Nie chcemy oceniać postępowania i odpowiedzialności nadawcy kablowego, koncentrujemy się na udziale w tym projekcie naszej dziennikarki – pisał do Rady Etyki Mediów Marcin Wąsiewicz. Członkowie rady zgodzili się, że takie udzielanie się w programach, jakie praktykuje dziennikarka – budzi wątpliwości.
Kilka dni po opublikowaniu przez REM odpowiedzi na jego pytanie Wąsiewicz złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl potwierdził, że żegna się z Radiem Łódź, nie chciał jednak komentować w żaden sposób tej sytuacji. Rezygnacja obowiązuje od 1 kwietnia, Wąsiewicza jednak wiąże kontrakt, który wygasa 1 lipca br. Do tego czasu były już dyrektor będzie przebywał na urlopie. Jego obowiązki przejęła Małgorzata Warzecha z redakcji Publicystyki i Programów Kulturalnych rozgłośni.
Marcin Wąsiewicz w latach 2001-2005 pracował w łódzkim oddziale RMF FM, gdzie był reporterem, prezenterem i wydawcą. Od 2005 roku był związany z Telewizją Polsat, pracował tam w „Wydarzeniach” i Polsat News. W 2016 roku został dyrektorem programu w Radiu Łódź.
W okresie od września 2020 r. do lutego 2021 średni dobowy udział słuchania Radia Łódź wyniosła na terenie Łodzi 2,2 proc.