Ostatnio dodane

Odświeżony „Tygodnik Poradnik Rolniczy”, wydawca z blisko 40 mln zł przychodów

„Tygodnik Poradnik Rolniczy” (Polskie Wydawnictwo Rolnicze) ma nowy logotyp i nowe działy, w tym powieść kryminalną w odcinkach oraz porady dotyczące mody i urody. Nie zmieniła się jego cena (4,75 zł). Wydawca miał w ubiegłym roku 38,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Jak wynika ze sprawozdania finansowego w KRS, w 2018 roku Polskie Wydawnictwo Rolnicze sp. z o.o. wydawało miesięcznik „Topagrar Polska” i „Tygodnik Poradnik Rolniczy”, zaczęło wydawać także dwumiesięczniki „Profi. Profesjonalna Technika Rolnicza” oraz „Elita – dobry hodowca”, skierowany do producentów mleka i hodowców bydła mlecznego.

W 2018 roku spółka zatrudniała 126 osób, w tym 40 redaktorów i 22 pracowników działu ogłoszeń. Przychody ze sprzedaży wyniosły 38,5 mln zł (wzrost o 1 proc. względem 2017 roku), a zysk 258,5 tys. zł (spadek o 89,7 proc.). Spółka posiada 100 proc. udziałów w Hortpress sp. z o.o. i 99 proc. w AgriContact sp. z o.o. Właścicielem wydawnictwa jest niemiecka spółka Landwirtschaftsverlag Munster GmbH.

Prezesem zarządu wydawnictwa jest Adam Koziolek, a jego członkiem (od lutego 2019 roku) Joachim Weidemann. Obaj weszli niedawno w skład nowego zarządu Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy „Wiadomości Handlowych”.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Poradnik Rolniczy” w czerwcu wyniosła 48 tys. egz. (spadek o 2,5 proc. względem tego samego okresu w 2018 roku), średni nakład tygodnika w tym okresie wyniósł 64,7 tys. egz. Sprzedaż ogółem miesięcznika „Topagrar Polska” wyniosła w czerwcu 35 tys. egz. (spadek o 0,77 proc.), a jego nakład to 52,5 tys. egz.