TVP i Polskie Radio będą relacjonować akcję „Polska pod Krzyżem”

Czabański: to misja narodowa

Telewizja Polska i Polskie Radio będą szeroko relacjonować akcję modlitewną „Polska pod Krzyżem”. – Z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie do relacjonowania i propagowania wartości, które stoją za tym wydarzeniem. W przeciwieństwie do mediów komercyjnych, media publiczne powinny szczególną uwagę przywiązywać do wydarzeń, które budują naszą duchowość i tożsamość narodową – skomentował Krzysztof Czabański, poseł PiS i przewodniczący Rady Mediów Narodowych.

Akcja „Polska pod Krzyżem” jest organizowana przez diecezję włocławską wspólnie z Fundacją Solo Dios Basta. Celem jest ożywienie wiary w Polsce.

Kampania będzie obejmować przede wszystkim wspólną modlitwę 14 września na lotnisku aeroklubu w Kruszynie pod Włocławkiem, gdzie mają zgromadzić się wierni z całego kraju. Zaplanowano modlitwę oddania życia Jezusowi, mszę świętą, Apel Jasnogórski i nocną adorację w intencji Kościoła i Polski. Modlitwy zakończą się następnego dnia rano.

W środę w siedzibie PAP odbyła się konferencja prasowa na temat akcji.

Podczas konferencji głos zabrał Krzysztof Czabański, poseł PiS i przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Podkreślił, że wydarzenie będzie szeroko relacjonowane przez media publiczne. –

W przeciwieństwie do mediów komercyjnych, media publiczne powinny szczególną uwagę przywiązywać do wydarzeń, które budują naszą duchowość i tożsamość narodową. Niewątpliwie wydarzenie, które zwieńczy się 14 września do takich należy – uzasadnił.

– Dlatego z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie do relacjonowania Z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie do relacjonowania i propagowania wartości, które stoją za tym wydarzeniem. Z wdzięczności jednocześnie dla ludzi, którzy to wymyślili i realizują, niezależnie od tego, czy to są świeccy czy kapłani, którzy się przyłączyli do tej inicjatywy – dodał Czabański. – Uważamy ją za tak pożyteczną, że będziemy ją na swój medialny sposób, każde medium publiczne zgodnie z własną specyfiką, będziemy to pokazywać i propagować, traktując to jako misję narodową – stwierdził.

Współorganizator akcji Maciej Bodasiński gościł w środę w „Sygnałach Dnia” radiowej Jedynki.

– Coraz więcej ludzi pozostaje w przestrzeni materializmu, odrzucając w ogóle świat duchowy. Takim podstawowym celem akcji jest właśnie zaproszenie do wiary – powiedział współorganizator akcji #PolskaPodKrzyżem @krzyzem Maciej #Bodasiński.📽️🔽 Więcej: https://t.co/mF65B9uQQO pic.twitter.com/czLacDsnIj

— Radiowa Jedynka (@RadiowaJedynka) August 28, 2019

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.