Ze specjalnego, niepodległościowego wydania „Gazety Wyborczej” czytelnicy będą mogli się dowiedzieć, jak Donald Tusk w rozmowie z Adamem Michnikiem i Jarosławem Kurskim ocenia minione sto lat i co jego zdaniem powinniśmy zrobić, aby kolejne sto było jeszcze lepsze. Przeczytać będzie można również artykuł Krzysztofa Vargi, który przeniesie akcję „Lalki” o 240 lat i sprawdzi, jak mogłyby się potoczyć losy Stanisława Wokulskiego. Paweł Goźliński przybliży z kolei sylwetkę Bronisława Piłsudskiego – starszego brata Marszałka, którego życie było rewersem biografii Ziuka, a satyryk Michał Ogórek opowie, dlaczego Józef Piłsudski w zamieszaniu po zamachu majowym znalazł czas, żeby zająć się sportem.
Ponadto w numerze: Tomasz Ulanowski bada nasz genotyp, Jacek Bocheński wyjaśnia, jakie problemy z demokracją może mieć przeciętny obywatel, Wojciech Orliński sprawdza, czy Yuval Noah Harari – słynny historyk i autor światowego bestsellera „Sapiens. Od zwierząt do bogów” – rzeczywiście ma receptę na XXI wiek dla Polski i świata, prof. Szymon Malinowski przepowiada, kiedy Warszawie zabraknie wody, a Gdańskowi – prądu, natomiast Ziemowit Szczerek i Michał Rusinek wybierają wiersz, którego dzieci powinny się uczyć zamiast „Kto ty jesteś? Polak mały”.
„Gazeta Wyborcza” z magazynem „Wyborcza na Drugą Setkę” ukaże się w sobotę, 10 listopada br. – w przeddzień Święta Niepodległości. W numerze znaleźć będzie można również tygodnik „Wysokie Obcasy” z wynikami plebiscytu na Polkę Stulecia oraz dodatek „The Wall Street Journal”. Cena sobotniego wydania to 7,99 zł.
Specjalne wydanie „Gazety Wyborczej” wspiera promocja w internecie (Facebook, Google, YouTube), kampania w telewizji (TVN, Polsat i stacje tematyczne), kampania w radio (RMF Classic, MUZO FM, Meloradio, Chillizet, Rock Radio), kampania na ekranach Platform Channel na dworcach w całej Polsce oraz kampania na ekranach w warszawskich tramwajach, a także autopromocja na łamach dziennika i w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.