Ostatnio dodane

TVP i Nielsen rozpoczęły rozmowy ws. audytu oglądalności

Jacek Kurski

Telewizja Polska i spółka Nielsen rozpoczęły rozmowy w sprawie przeprowadzenia audytu oglądalności, który na zlecenie TVP ma zostać przeprowadzony przez firmę Sadren. Telewizja i Nielsen ustalają szczegółowy zakres i zasady przebiegu audytu, ale jego część operacyjna jeszcze się nie rozpoczęła.

Pod koniec sierpnia TVP wybrała biuro audytorskie Sadren do przeprowadzenia kontroli w Nielsenie w zakresie „sprawdzenia prawidłowości i rzetelności wykonywania badania założycielskiego” i „struktury, rekrutacji, utrzymania, rotacji i funkcjonowania panelu”.

W poniedziałek 29 października w siedzibie TVP odbyło się spotkanie przedstawicieli zespołu globalnego kierownictwa firmy Nielsen, Roberto Pedriettiego, Vittorio Sali oraz Kimona Zorbasa z zespołem zarządzającym TVP pod kierownictwem prezesa telewizji Jacka Kurskiego.

TVP i Nielsen wydały wspólne oświadczenie, w którym czytamy m.in.: „Strony zobowiązały się do podjęcia niezwłocznych działań i decyzji pozwalających na szybkie rozpoczęcie audytu poprzez ustalenie precyzyjnego zakresu i zasad przebiegu fazy wykonawczej”.

– To było konstruktywne spotkanie. Przedstawiliśmy listę naszych wątpliwości związanych z tym audytem, ale część operacyjna audytu jeszcze się nie rozpoczęła – mówi przedstawiciel Nielsena, znający kulisy rozmów. – Będziemy dalej rozmawiać z TVP i z audytorem o zakresie i zasadach tego audytu – dodaje.

Jacek Kurski, odkąd w styczniu 2016 roku został prezesem TVP, krytykuje panel Nielsena, bo jego zdaniem wyniki oglądalności telewizji publicznej są wyższe od wykazywanych przez Nielsena. TVP, oprócz wyników Nielsena, posługuje się obecnie też pomiarem MOR (modelem oglądalności rzeczywistej). Wyniki opiera na danych z dekoderów firmy Netia.