Ostatnio dodane

Fundacja Sakiewicza nie dostanie 6 mln zł

Tomasz Sakiewicz

Fundacja Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej”, wycofała z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wniosek o dofinansowanie serwisu o Puszczy Białowieskiej Puszcza.tv – informuje Oko.press.

Jesienią 2016 roku fundacja Sakiewicza zgłosiła propozycję uruchomienia i prowadzenia serwisu Puszcza.tv, którego celem miało być „propagowanie wiedzy na temat bioróżnorodności, ochrony, idei zrównoważonego rozwoju, instytucji Natura 2000 na przykładzie terenów Puszczy Białowieskiej”.

Jednak 20 grudnia 2017 złożyła do NFOŚiGW wniosek o rozwiązanie umowy dotyczącej projektu Puszcza.tv. Powodem tej decyzji było „Wstrzymanie płatności i brak możliwości realizacji projektu” – tłumaczy serwisowi Oko.press Sławomir Kmiecik, rzecznik NFOŚiGW.

Portal Oko.press ujawnił, że przed przystąpieniem do konkursu fundacja Sakiewicza zajmowała się „promowaniem niezależności mediów”. W ostatnim momencie dopisano jednak do statutu zdanie o „ochronie środowiska, bioróżnorodności oraz propagowaniu idei zrównoważonego rozwoju”.