Ostatnio dodane

Burza po okładce „Faktu” z Andrzejem Dudą

6 lipca 2020
Fakt o ułaskawianiu

Piątkowa okładka dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wywołała skrajne emocje. Wicepremier Jacek Sasin zasugerował, że reklamodawcy powinni przemyśleć, czy dawać ogłoszenia w tym dzienniku, a minister Zbigniew Ziobro, że „trzeba powoli zastanowić się” nad sytuacją mediów w Polsce. Rafał Trzaskowski wskazał, że wypowiedź Ziobry może być wstępem do „niszczenia niezależnych mediów”. – Z pewnością ta okładka przejdzie do niechlubnej historii dziennikarstwa polskiego – komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Jan Kreft.

Dalsze zwolnienia w BBC

6 lipca 2020
BBC siedziba

BBC zapowiedziała kolejny etap redukcji zatrudnienia. Brytyjski publiczny nadawca planuje zwolnienie 450 pracowników w stacji BBC England. Decyzja jest tłumaczona stratami finansowymi spowodowanymi pandemią koronawirusa i koniecznością zaoszczędzenia dodatkowych 25 mln funtów do marca 2022 roku.

Sztab Rafała Trzaskowskiego organizuje debatę wyborczą, po krytyce zaproszono kolejne redakcje

6 lipca 2020
Rafał Trzaskowski

Rafał Trzaskowski nie przyjdzie na poniedziałkową debatę wyborczą organizowaną przez Telewizję Polską w Końskich. Zamiast tego proponuje prezydentowi Andrzejowi Dudzie nową formę rozmowy: „Arenę Prezydencką”. Sztab Trzaskowskiego na razie wysłał zaproszenia wybranym 15 redakcjom, co skrytykowało wielu dziennikarzy. – Kierujemy zaproszenia również do kolejnych redakcji. Bez dzielenia – zapewnił szef sztabu Trzaskowskiego.

Media w kampanii mówią częściej o Dudzie niż Trzaskowskim

6 lipca 2020
Rafał Trzaskowski i Andrzej Duda

W pierwszym tygodniu przed drugą turą wyborów prezydenckich główne serwisy informacyjne poświęciły Andrzejowi Dudzie łącznie ponad 102 minuty, a Rafałowi Trzaskowskiemu ponad 93 minuty – wynika z danych firmy Press-Service Monitoring Mediów, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. Największą neutralność w przekazie o kandydatach zachowują „Wydarzenia” Polsatu. „Wiadomości” chwalą Dudę i krytykują Trzaskowskiego, w „Faktach” jest zaś na odwrót.

CMWP krytykuje tekst „Faktu” o ułaskawieniu pedofila przez prezydenta

3 lipca 2020
Fakt o ułaskawianiu

Centrum Monitoringu Wolności Prasy zaprotestowało przeciwko sposobowi opisania przez dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) historii sprawcy przestępstw seksualnych wobec własnej córki ułaskawionego przez prezydenta Andrzeja Dudę. – Czy ten koncern, Axel Springer z niemieckim rodowodem, który jest właścicielem gazety „Fakt”, chce wpłynąć na wybory prezydenckie w Polsce? Tak? Niemcy chcą wybierać w Polsce prezydenta? To jest podłość – skomentował Andrzej Duda.

1 2 3 4 5 1 004