25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na trzech antenach Grupy TVN

Jerzy Owsiak

25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie można dzisiaj oglądać na trzech antenach Grupy TVN. Gwiazdy stacji (partner finału) przekazały na licytację cenne rzeczy. Pomagają też m.in. media Agory, Onet, Interia i Edipresse.

25 Finału WOŚP nie będzie można zobaczyć w telewizji publicznej – po raz pierwszy będzie transmitowany przez kanały i portale Grupy TVN, z naciskiem na TVN, TTV, TVN24 oraz platformę Player.pl. Transmisje mają być przeprowadzane z dziewięciu miast, a łączny czas antenowy przeznaczony na relacje wynieść ponad sześć godzin.

Impreza rozpocznie się na placu Defilad pod Pałacem Kultury: tam wyrośnie orkiestrowe miasteczko ze sceną oraz dwoma sferycznymi namiotami, w których zostaną zorganizowane studia telewizyjne. WOŚP oficjalnie wystartuje w Dzień Dobry TVN o godz. 8.30. TVN przez cały dzień będzie miał wejścia ze specjalnego studia o godz. 12.00, 12.50, 14.15 i 18.50. O godz. 19.45 pokaże „Światełko do nieba”, oprócz tego na antenie będzie można zobaczyć licytacje złotych serduszek i sam finał (godz. 22.35).

Na TTV będzie można śledzić relacje ze sztabów, koncerty oraz otwarcie biegu „Policz się z cukrzycą”. Wejścia będą o godz. 9.45, 13.45, 15.45, 17.45. Finałowe wejście na tej antenie będzie między godz. 20.15 a 21.25, natomiast „Światełko do nieba” zajmie czas antenowy pomiędzy godz. 19.55-20.10.

TVN24 i portale Grupy będą na bieżąco informować jak przebiega zbiórka w całym kraju i poza granicami. Stacja odwiedzi 9 miast w Polsce. Kanały przez cały dzień będą informować o przebiegu akcji, pokazywać historie osób wspierających Orkiestrę i korzystających z jej pomocy, czy różne, czasem bardzo nietypowe przedsięwzięcia realizowane przez lokalne sztaby.

Player.pl pokaże wszystkie wejścia na żywo z TVN, „Światełko do nieba” oraz finałowe wejście na żywo.

TVN partneruje i przygotowuje aukcje

Gwiazdy Grupy TVN aktywnie włączyły się w WOŚP. Pracownicy TVN przekazali na aukcje cenne rzeczy lub ich ekwiwalent: wspólnie spędzony czas. I tak m.in. Monika Olejnik przekazała do zlicytowania kapelusz, w którym wystąpiła na Balu Dziennikarzy w 2015 roku, Jakub Porada (dziennikarz TTV) przekazał swoje dwie nowe książki z autografem, Mateusz Gessler (jeden z jurorów MasterChef Junior) – zestaw książek kucharskich, zaś Magda Gessler – obraz swojego autorstwa oraz kolację dla czterech osób w swoim towarzystwie.

W licytacji WOŚP będzie można walczyć nie tylko o materialne fanty, lecz także o czas spędzony z gwiazdami. Katarzyna Zdanowicz (prowadząca program „Polska i Świat” w TVN24), prywatnie miłośniczka wyścigów samochodowych, przekazała do wylicytowania możliwość ścigania się z nią na torze w Toruniu. Piotr Kraśko, którego pasją są konie, zwycięzcy „swojej” licytacji udzieli prywatnej lekcji jazdy konnej. Hubert Urbański – prowadzący powracający na antenę TVN teleturniej „Milionerzy’ – zaoferował do wylicytowania dwuosobową wejściówkę na plan teleturnieju. Andrzej Morozowski postanowił przekazać podwójną nagrodę: współpracę przy wydaniu programu „Tak jest” oraz wywiad ze zwycięzcą aukcji, przeprowadzony w studio programu i przekazany na pamiątkę. Kto wygra aukcję Marty Kuligowskiej, będzie oprowadzony przez nią po studiu „Wstajesz i wiesz”; dziennikarka opowie gościowi także o kulisach powstawania programu. Marcin Meller proponuje, aby walczyć o spędzenie z nim soboty. W programie dnia wizyta na planie „Dzień dobry TVN” oraz „Drugiego śniadania mistrzów”. – W tym roku Orkiestra ma wyjątkowy wymiar. Zagra po raz 25, dlatego postanowiłam dorzucić swoją cegiełkę. Zaproponowałam wyścig ze mną, bo to moja druga pasja, zaraz po newsach, a emocje, jakie mu towarzyszą odzwierciedlają te, z którymi mierzy się WOŚP – mówi dla Wirtualnemedia.pl Katarzyna Zdanowicz.

Agora gra dla WOŚP

Niedzielną zbiórkę na Orkiestrę wspomagają także media Agory. „Gazeta Wyborcza” dołączyła do grona patronów medialnych 25. Finału WOŚP i wspiera akcję redakcyjnie, publikując artykuły na jej temat na łamach dziennika, jej wydań lokalnych i swoich tygodników. Prowadzi również zbiórkę pieniędzy w siedmiu redakcjach (m.in. w Łodzi, Płocku, Toruniu i Wrocławiu) oraz kinach Helios w Rzeszowie. W dniach 11-14 stycznia br. na łamach „Gazety Wyborczej” prowadzona jest także kampania reklamowa WOŚP.

Na portalu Gazeta.pl w weekend poprzedzający Finał akcji opublikowany został artykuł, przedstawiający historię osób, którym przez lata pomogła Orkiestra, a na stronie Kobieta.gazeta.pl pojawiają się listy od czytelników, którym pomogła Fundacja. Specjalnie dla WOŚP redakcja stworzyła wideo „Żyję dzięki WOŚP”, które jest promowane na stronach portalu i jego profilach w mediach społecznościowych. Portal prowadzi również aukcje na rzecz WOŚP w serwisie Allegro. W tym roku licytowane są piłka i plakat z autografem Grzegorza Krychowiaka, warsztat w studiu programu Haps, wycieczka po warszawskiej siedzibie Agory, trening personalny z MyFitness.pl, reklama na Gazeta.pl oraz dzień w terenie z Tomaszem Golonko, reporterem portalu.

Radio TOK FM również prowadzi aukcje na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – słuchacze mogą wylicytować m.in. oryginalne kubki TOK FM z podpisami dziennikarzy stacji, miniaturową Nagrodę Radia TOK FM, a także – jak co roku – możliwość przygotowania z pomocą redakcji i przeczytania na antenie autorski radiowy serwis informacyjny. Radio Złote Przeboje zorganizowało z kolei akcję na Facebooku, w której dzięki polubieniom internautów przekaże na rzecz WOŚP 1000 zł, a Jarek Budnik, jeden z prowadzących w stacji, zostanie morsem.

Kina ogólnopolskiej sieci kin Helios także włączają się wielkie pomaganie WOŚP. Większość z nich przekazuje na licytacje całoroczne zaproszenia i pojedyncze bilety na seanse, plakaty z autografami gwiazd, gadżety filmowe, a także tak oryginalne fanty, jak zabytkowy telewizor marki Helios (na licytacji w Siedlcach). W niektórych kinach będą kwestowali wolontariusze Orkiestry (m.in. w Poznaniu, Tczewie), a w kilku miastach kina Helios będą gościły w niedzielę sztaby WOŚP (m.in. w Koninie).

Inne media też w Orkiestrze

Interia uruchomiła portal Pomagam.interia.pl. Za jego pośrednictwem można dokonywać wpłat na konto zbiórki. 15 stycznia portal będzie relacjonował to, co dzieje się w sztabach WOŚP.

W niedzielę odbędzie się specjalne wydanie Onet Rano. Głównym tematem będzie jubileuszowy 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Rzeczy od Serca – charytatywne aukcje Allegro, na których będzie można wylicytować wyjątkowe przedmioty pochodzące od gości Onet Rano. Pod adresem siepomaga.pl/onetrano została uruchomiona wirtualna skarbonka, dzięki której również można wpłacać pieniądze na Orkiestrę.

Sztab WOŚP powstaje też w siedzibie Edipresse Polska przy ul. Wiejskiej w Warszawie. Dołączyły do niego zaprzyjaźnione ze spółką gwiazdy: Anna Dereszowska, Edyta Herbuś, Ada Fijał, Kasia Zielińska i Filip Chajzer. W sumie sztab liczy 60 osób, a na jego czele stoi Magda Klimkowska – redaktor naczelna serwisu Polki.pl. Wśród działań zainicjowanych przez redakcje Edipresse są m.in. licytacja sesji dziecka na okładkę miesięcznika „Mamo, to ja”. Czytelnicy i użytkownicy magazynów i serwisów Edipresse Polska przez ostatnie dwa miesiące mogli zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi 25. finału WOŚP, przeczytać wywiady z osobami zaangażowanymi w działania Orkiestry i zapoznać się z relacjami z finału.

Celem zbiórki tegorocznego, 25. Finału WOŚP jest ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz zapewnienie godnej opieki medycznej seniorom.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa nieprzerwanie od 1993 roku. Podczas 24. Finałów zdołała zebrać 720 mln złotych.