25 Finału WOŚP nie będzie można zobaczyć w telewizji publicznej – po raz pierwszy będzie transmitowany przez kanały i portale Grupy TVN, z naciskiem na TVN, TTV, TVN24 oraz platformę Player.pl. Transmisje mają być przeprowadzane z dziewięciu miast, a łączny czas antenowy przeznaczony na relacje wynieść ponad sześć godzin.
Impreza rozpocznie się na placu Defilad pod Pałacem Kultury: tam wyrośnie orkiestrowe miasteczko ze sceną oraz dwoma sferycznymi namiotami, w których zostaną zorganizowane studia telewizyjne. WOŚP oficjalnie wystartuje w Dzień Dobry TVN o godz. 8.30. TVN przez cały dzień będzie miał wejścia ze specjalnego studia o godz. 12.00, 12.50, 14.15 i 18.50. O godz. 19.45 pokaże „Światełko do nieba”, oprócz tego na antenie będzie można zobaczyć licytacje złotych serduszek i sam finał (godz. 22.35).
Na TTV będzie można śledzić relacje ze sztabów, koncerty oraz otwarcie biegu „Policz się z cukrzycą”. Wejścia będą o godz. 9.45, 13.45, 15.45, 17.45. Finałowe wejście na tej antenie będzie między godz. 20.15 a 21.25, natomiast „Światełko do nieba” zajmie czas antenowy pomiędzy godz. 19.55-20.10.
TVN24 i portale Grupy będą na bieżąco informować jak przebiega zbiórka w całym kraju i poza granicami. Stacja odwiedzi 9 miast w Polsce. Kanały przez cały dzień będą informować o przebiegu akcji, pokazywać historie osób wspierających Orkiestrę i korzystających z jej pomocy, czy różne, czasem bardzo nietypowe przedsięwzięcia realizowane przez lokalne sztaby.
Player.pl pokaże wszystkie wejścia na żywo z TVN, „Światełko do nieba” oraz finałowe wejście na żywo.
TVN partneruje i przygotowuje aukcje
Gwiazdy Grupy TVN aktywnie włączyły się w WOŚP. Pracownicy TVN przekazali na aukcje cenne rzeczy lub ich ekwiwalent: wspólnie spędzony czas. I tak m.in. Monika Olejnik przekazała do zlicytowania kapelusz, w którym wystąpiła na Balu Dziennikarzy w 2015 roku, Jakub Porada (dziennikarz TTV) przekazał swoje dwie nowe książki z autografem, Mateusz Gessler (jeden z jurorów MasterChef Junior) – zestaw książek kucharskich, zaś Magda Gessler – obraz swojego autorstwa oraz kolację dla czterech osób w swoim towarzystwie.
W licytacji WOŚP będzie można walczyć nie tylko o materialne fanty, lecz także o czas spędzony z gwiazdami. Katarzyna Zdanowicz (prowadząca program „Polska i Świat” w TVN24), prywatnie miłośniczka wyścigów samochodowych, przekazała do wylicytowania możliwość ścigania się z nią na torze w Toruniu. Piotr Kraśko, którego pasją są konie, zwycięzcy „swojej” licytacji udzieli prywatnej lekcji jazdy konnej. Hubert Urbański – prowadzący powracający na antenę TVN teleturniej „Milionerzy’ – zaoferował do wylicytowania dwuosobową wejściówkę na plan teleturnieju. Andrzej Morozowski postanowił przekazać podwójną nagrodę: współpracę przy wydaniu programu „Tak jest” oraz wywiad ze zwycięzcą aukcji, przeprowadzony w studio programu i przekazany na pamiątkę. Kto wygra aukcję Marty Kuligowskiej, będzie oprowadzony przez nią po studiu „Wstajesz i wiesz”; dziennikarka opowie gościowi także o kulisach powstawania programu. Marcin Meller proponuje, aby walczyć o spędzenie z nim soboty. W programie dnia wizyta na planie „Dzień dobry TVN” oraz „Drugiego śniadania mistrzów”. – W tym roku Orkiestra ma wyjątkowy wymiar. Zagra po raz 25, dlatego postanowiłam dorzucić swoją cegiełkę. Zaproponowałam wyścig ze mną, bo to moja druga pasja, zaraz po newsach, a emocje, jakie mu towarzyszą odzwierciedlają te, z którymi mierzy się WOŚP – mówi dla Wirtualnemedia.pl Katarzyna Zdanowicz.
Agora gra dla WOŚP
Niedzielną zbiórkę na Orkiestrę wspomagają także media Agory. „Gazeta Wyborcza” dołączyła do grona patronów medialnych 25. Finału WOŚP i wspiera akcję redakcyjnie, publikując artykuły na jej temat na łamach dziennika, jej wydań lokalnych i swoich tygodników. Prowadzi również zbiórkę pieniędzy w siedmiu redakcjach (m.in. w Łodzi, Płocku, Toruniu i Wrocławiu) oraz kinach Helios w Rzeszowie. W dniach 11-14 stycznia br. na łamach „Gazety Wyborczej” prowadzona jest także kampania reklamowa WOŚP.
Na portalu Gazeta.pl w weekend poprzedzający Finał akcji opublikowany został artykuł, przedstawiający historię osób, którym przez lata pomogła Orkiestra, a na stronie Kobieta.gazeta.pl pojawiają się listy od czytelników, którym pomogła Fundacja. Specjalnie dla WOŚP redakcja stworzyła wideo „Żyję dzięki WOŚP”, które jest promowane na stronach portalu i jego profilach w mediach społecznościowych. Portal prowadzi również aukcje na rzecz WOŚP w serwisie Allegro. W tym roku licytowane są piłka i plakat z autografem Grzegorza Krychowiaka, warsztat w studiu programu Haps, wycieczka po warszawskiej siedzibie Agory, trening personalny z MyFitness.pl, reklama na Gazeta.pl oraz dzień w terenie z Tomaszem Golonko, reporterem portalu.
Radio TOK FM również prowadzi aukcje na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – słuchacze mogą wylicytować m.in. oryginalne kubki TOK FM z podpisami dziennikarzy stacji, miniaturową Nagrodę Radia TOK FM, a także – jak co roku – możliwość przygotowania z pomocą redakcji i przeczytania na antenie autorski radiowy serwis informacyjny. Radio Złote Przeboje zorganizowało z kolei akcję na Facebooku, w której dzięki polubieniom internautów przekaże na rzecz WOŚP 1000 zł, a Jarek Budnik, jeden z prowadzących w stacji, zostanie morsem.
Kina ogólnopolskiej sieci kin Helios także włączają się wielkie pomaganie WOŚP. Większość z nich przekazuje na licytacje całoroczne zaproszenia i pojedyncze bilety na seanse, plakaty z autografami gwiazd, gadżety filmowe, a także tak oryginalne fanty, jak zabytkowy telewizor marki Helios (na licytacji w Siedlcach). W niektórych kinach będą kwestowali wolontariusze Orkiestry (m.in. w Poznaniu, Tczewie), a w kilku miastach kina Helios będą gościły w niedzielę sztaby WOŚP (m.in. w Koninie).
Inne media też w Orkiestrze
Interia uruchomiła portal Pomagam.interia.pl. Za jego pośrednictwem można dokonywać wpłat na konto zbiórki. 15 stycznia portal będzie relacjonował to, co dzieje się w sztabach WOŚP.
W niedzielę odbędzie się specjalne wydanie Onet Rano. Głównym tematem będzie jubileuszowy 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Rzeczy od Serca – charytatywne aukcje Allegro, na których będzie można wylicytować wyjątkowe przedmioty pochodzące od gości Onet Rano. Pod adresem siepomaga.pl/onetrano została uruchomiona wirtualna skarbonka, dzięki której również można wpłacać pieniądze na Orkiestrę.
Sztab WOŚP powstaje też w siedzibie Edipresse Polska przy ul. Wiejskiej w Warszawie. Dołączyły do niego zaprzyjaźnione ze spółką gwiazdy: Anna Dereszowska, Edyta Herbuś, Ada Fijał, Kasia Zielińska i Filip Chajzer. W sumie sztab liczy 60 osób, a na jego czele stoi Magda Klimkowska – redaktor naczelna serwisu Polki.pl. Wśród działań zainicjowanych przez redakcje Edipresse są m.in. licytacja sesji dziecka na okładkę miesięcznika „Mamo, to ja”. Czytelnicy i użytkownicy magazynów i serwisów Edipresse Polska przez ostatnie dwa miesiące mogli zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi 25. finału WOŚP, przeczytać wywiady z osobami zaangażowanymi w działania Orkiestry i zapoznać się z relacjami z finału.
Celem zbiórki tegorocznego, 25. Finału WOŚP jest ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz zapewnienie godnej opieki medycznej seniorom.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa nieprzerwanie od 1993 roku. Podczas 24. Finałów zdołała zebrać 720 mln złotych.