KRRiT ma strategię regulacyjną na najbliższe pięć lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła strategię regulacyjną do 2022 roku.

KRRiT uznaje za główne cele na najbliższe pięć lat m.in. zapewnienie prawidłowego poziomu finansowania mediów publicznych, uzyskanie transparentności własności i źródeł finansowania mediów oraz rozwój różnorodności oferty programowej w naziemnej radiofonii i telewizji.

Regulator w strategii podaje, że pozycja znacząca w mediach może zostać osiągnięta w sytuacji, gdy udział podmiotu (grupy kapitałowej) przekroczy 30 proc. na jednym z następujących rynków: przychodów reklamowych, przychodów z opłat z płatnej telewizji, widowni telewizyjnej, audytorium radiowego lub użytkowników usług audiowizualnych online.

W ramach prowadzonej polityki koncesyjnej KRRiT zapowiada, że w pierwszej kolejności będzie dążyć do stworzenia warunków rozwoju radiofonii na obszarach, na których dotychczas nie ma tematyki lokalnej w ofercie programowej. Regulator zamierza również uzupełnić zasięg stacji społeczno-religijnych, aby pokrywał się on z zasięgiem administracyjnym diecezji będącej właścicielem koncesji.

Jeżeli chodzi o radio cyfrowe, najbliższym działaniem KRRiT będzie uruchomienie multipleksu lokalno-regionalnego. Następny multipleks przewidziano natomiast dla największych nadawców komercyjnych.

W zakresie ustawowych obowiązków dotyczących przekazów handlowych KRRiT będzie dążyła do ograniczenia reklam sektora farmaceutycznego w programach radiowych i telewizyjnych, w ramach kontynuacji prac w Zespole Ministra Zdrowia.