Małgorzata Domagalik zaczyna współpracę z „L’Officiel Polska”

„Ten tytuł to wysoka półka”

Małgorzata Domagalik

Była redaktor naczelna miesięcznika „Pani” Małgorzata Domagalik zaczyna współpracę z wydawnictwem Kustra Group. Do wydawanych przez nie magazynów „L’Officiel Polska” oraz „L’Officiel Hommes Polska” będzie cyklicznie przygotowywała wywiady – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Nasza współpraca była kwestią czasu – mówi Sebastian Kustra, wydawca i dyrektor kreatywny obu pism.

Domagalik we wrześniu ub.r. po 14 latach pożegnała się z kierowanym przez siebie miesięcznikiem „Pani”. Decyzję o rezygnacji ogłosiła w maju 2017 r. – Odchodzę teraz, bo to najlepszy moment. Jestem osobą, która przez 15 lat była dwa razy naczelną tego samego tytułu. Poza tym piszę książki, robię programy. To ciężka decyzja – ale jak nie teraz, to kiedy? – mówiła wtedy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

W październiku ub.r. dziennikarka rozpoczęła współpracę z wydawnictwem Edipresse Polska: w jej ramach prowadzi na żywo spotkania w niewielkich grupach (do 30 osób), podczas których rozmawia z zaproszonymi gośćmi.

Jak dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl, od najbliższych numerów Małgorzata Domagalik będzie także publikowała rozmowy z wybitnymi przedstawicielami świata kultury w piśmie „L’Officiel Polska” oraz w zapowiadanym na wiosnę br. magazynie „L’Officiel Hommes Polska”. Na łamach pierwszego z pism będzie rozmawiać z wpływowymi mężczyznami, z kolei w drugim będą publikowane zapisy jej spotkań z kobietami: pisarkami, artystkami, reżyserkami, biznesmenkami.

– Od lat podziwiałem jej rozmowy na łamach „Pani”. Mądre, wnikliwe, bezkompromisowe. Wiedziałem, że mamy podobne spojrzenie na kwestię jakości prasy. Nasze spotkanie i rozpoczęcie współpracy było więc tylko kwestią czasu – mówi nam Sebastian Kustra, wydawca i dyrektor kreatywny „L’Officiel Polska” oraz „L’Officiel Hommes Polska”.

– „L’Officiel” od lat funkcjonował w mojej przestrzeni estetycznej. Robił wrażenie edytorskim pozycjonowaniem przekazywanych treści. Ten tytuł to nie tylko wizerunkowo, ale i merytorycznie wysoka półka. I to jeszcze jeden argument, żeby rozmawiać na jego łamach o tym, co dla mnie ważne. Cieszę się, że dołączam do światowej rodziny tak prestiżowego i wymagającego tytułu – komentuje Małgorzata Domagalik.

Ewelina Kustra, redaktor naczelna magazynu, mówi, że celem redakcji jest tworzenie magazynu inteligentnego, odważnego, który będzie inspirował i intelektualnie prowokował. – Czasy kolorowych pism będących tylko i wyłącznie reklamowymi katalogami to przeszłość. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom polskich ambitnych czytelników. Rozmowy Małgorzaty Domagalik z pewnością będą bardzo mocnym akcentem każdego numeru – zapewnia Kustra.

Małgorzata Domagalik od lat specjalizuje się w wywiadach. Jest dziennikarką prasową i telewizyjną, a także autorką książek. W telewizji prowadziła m.in. „Męski striptiz”, „Tabu”, „Mieszane uczucia”, „Gorączka”, „Ona i on”. Redakcja nie zdradza na razie, jaki tytuł będą miały publikowane na łamach obu pism cykle rozmów.

Kwartalnik o modzie i stylu „L’Officiel Polska” zadebiutował na polskim rynku w październiku 2016 roku. Należy do grupy medialnej Jalou Media Group zarządzanej przez rodzinę Jalou. W marcu ub.r. wydawca zwiększył nakład pisma do 50 tys. egzemplarzy, a autorkami tekstów zostały m. in. Katarzyna Tusk i Lara Gessler. Kustra Group zapowiada, że w marcu 2018 roku na polskim rynku ukaże się pierwszy numer siostrzanego magazynu, poświęconego męskiej modzie i stylowi – „L’Officiel Hommes Polska”. Pismo będzie ukazywało się w półrocznym cyklu w nakładzie 30 tys. egz. Magazyn „L’Officiel” (pełna nazwa francuskiej wersji pisma brzmi: „L’Officiel de la couture et de la mode de Paris”) jest wydawany we Francji od 1921 roku. Obecnie ma ponad 30 zagranicznych edycji – ukazują się one m.in. w Niemczech, Rosji, Włoszech, Holandii, Japonii, Chinach, Brazylii, Grecji, na Litwie i w Meksyku.