Na 18. Charytatywnym Balu Dziennikarzy zebrano 400 tys. zł

Podczas 18. edycji Charytatywnego Balu Dziennikarzy wylicytowano 16 przedmiotów i ofert na łączną kwotę 400 tys. zł. Najwięcej, czyli 100 tys. zł zapłacono za scenariusz pierwszego odcinka serialu internetowego „Ucho Prezesa” z autografem Roberta Górskiego.

Za 38 tys. zł została zlicytowana nauka jazdy konnej z Piotrem Krasko, partyturę Krzysztofa Pendereckiego sprzedano za 20 tys. zł, a broszkę byłej premier Beaty Szydło za 10 tys. zł.

Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, tak skomentował wynik aukcji: „Ogromnie nas to cieszy i wierzymy, że cała zebrana kwota podzielona równo między pięć organizacji, pozwoli pomóc rodzinom i dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej”.

Dochód z balu przeznaczono na Fundację TVN „Nie jesteś sam”, Fundację Polsat, Fundację Przyjaciółka (Edipresse Polska), Fundację Radia Zet i na program wsparcia systemu żywienia dzieci Żółty Talerz (Kulczyk Foundation). 400 tys. zł jest rekordową kwotą. Na poprzednim balu w 2016 roku (Charytatywny Bal Dziennikarzy został zorganizowany po rocznej przerwie) zebrano 380 tys. zł

Katarzyna Kolenda-Zaleska, dziennikarka „Faktów” TVN i przewodnicząca rady fundacji podkreśliła ze sceny, że nie ma wolnego państwa i demokracji bez wolnych mediów: „Rząd nie będzie nam dyktował, w jaki sposób mamy pisać, o czym mamy pisać, kiedy mamy publikować materiały i jak długo mają trwać”.

Wspominano Janinę Paradowską, dziennikarkę „Polityki”, która zmarła w czerwcu 2016 roku.

Relację na żywo z balu, który odbył się 3 lutego br. w Ufficio Primo w Warszawie, można było zobaczyć w serwisie Plejada.pl (Grupa Onet RAS-Polska) i na profilach społecznościowych Grupy Onet na Facebooku. Imprezę poprowadzili Agata Młynarska, Marcin Cejrowski, Krzysztof Ibisz i Agnieszka Woźniak-Starak.

Produkcją balu zajęła się agencja Rubicon Media, za oprawę audiowizualną, materiały wideo i transmisję odpowiada PsychoMedia, a za działania media relations agencja MagnifiCo Marketing & PR Consultants. Gwiazdą wieczoru był zespół Blue Cafe.