„Vogue Polska” w lutym w kioskach

Za reklamę trzeba zapłacić do 280 tys. zł

Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk

W połowie lutego ukaże się pierwszy numer miesięcznika „Vogue Polska” (Visteria). Cena reklamy na rozkładówce wyniesie 280 tys. zł. – Koncepcja magazynu w stu procentach powstaje w naszej redakcji – mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny.

Pierwszy, marcowy numer „Vogue Polska” trafi do sprzedaży 14 lutego, ale wcześniej będzie go można kupić w przedsprzedaży przez stronę Vogue.pl. Właściciel pisma – firma Condé Nast International – udzieliła spółce Katarzyny Kulczyk licencji na wydawanie magazynu przez pięć lat

– „Vogue Polska” to bez wątpienia najbardziej wyczekiwany tytuł ostatniej dekady, odpowiedź na potrzeby Polek, którym bliska jest filozofia piękna i elegancji. Pojawienie się naszego magazynu to świadoma decyzja biznesowa, która naturalnie wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku dóbr luksusowych – mówi Justyna Markiewicz, dyrektor zarządzająca wydawnictwa Visteria.

Marcowy, pierwszy numer pisma, przygotowuje kilkunastoosobowy zespół, któremu szefuje Filip Niedenthal. Zastępcą redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz, a w roli editor at large występuje Małgosia Bela.

Funkcję dyrektora artystycznego pełni Łukasz Aksamit. Polska edycja „Vogue’a” jest podzielona na działy, którymi kierują: Daniela Agnelli (moda), Anda Rottenberg (kultura), Hanna Rydlewska (reportaż i Vogue.pl) oraz Katarzyna Straszewicz (uroda). Łukasz Modelski sprawuje funkcję konsultanta do spraw wydawniczych, stanowisko dyrektora biura reklamy objęła Monika Wdowiak, Szymon Machnikowski kieruje zaś działaniami promocyjnymi jako dyrektor marketingu i public relations.

– To magazyn, którego koncepcja w stu procentach powstaje w redakcji. Każdy numer przygotowują najlepsi polscy, jak i zagraniczni autorzy. Skupiamy się na modzie, chcemy opowiadać o niej, szukając równowagi między obrazem a słowem. W magazynie odbiorcy znajdą znakomite zdjęcia i rzetelne dziennikarstwo: sesje, reportaże, bogaty dział kulturalny. „Vogue” przemawia do milionów ludzi na całym świecie, teraz także po polsku – podkreśla Filip Niedenthal.

– Cieszymy się, że będziemy współpracować właśnie z wydawnictwem Visteria, Kasią Kulczyk i jej zespołem. Bardzo wierzymy w ich wizję, kreatywność i entuzjazm – zaznaczyła Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets w komunikacie wydanym przez światowego wydawcę Vogue, Condé Nast International.

Pierwszy numer można zamówić na stronie vogue.pl w ramach limitowanej przedsprzedaży. Zamówiony w ten sposób magazyn trafi do czytelników bezpłatną przesyłką w dniu premiery. W ciągu roku ukaże się 11 wydań magazynu – poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym – pozostałe będą ukazywać się co miesiąc.

Cena egzemplarzowa to 16,90 zł, a nakład pierwszych numerów – 160 tys. egz. Format pisma wynosi 222 x 285 mm.

Cena reklamy na pojedynczej stronie wyniesie do 149 800 zł, zaś na rozkładówce – 280 tys. zł. Jak informuje nas wydawca, przewidziany jest także cennik reklam premium.

Czytelnicy mogą zamawiać już „Vogue’a” w prenumeracie: kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia – 245 zł. Wydawca nie informuje, czy jest to promocja, czy też ceny zostaną zachowane po starcie magazynu.

„Vogue” powstał w 1892 roku, obecnie wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy). Redaktor naczelną pierwotnej, amerykańskiej wersji jest Anna Wintour.

Obecnie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym w Polsce jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2017 roku wyniosła 234 499 egz. W 2013 r. na polskim rynku debiutował już inny luksusowy tytuł – „Harper’s Bazaar” (wydawnictwo Marquard), który będzie głównym konkurentem „Vogue’a” w Polsce. Kosztuje 11,99 zł i w październiku 2017 r. sprzedał ponad 18 tys. egzemplarzy.

Według KPMG liczba zamożnych i bogatych Polaków w ub.r. przekroczyła milion, a na dobra i usługi luksusowe wydali oni łącznie 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma prognozuje, że w 2020 roku wartość tej branży wyniesie już 21 mld zł, a najszybciej, po ponad 10 proc. rocznie, będzie zyskiwał segment luksusowej biżuterii i zegarków.