Telewizja TVN głównym partnerem medialnym
Transmisje z 26. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie transmitowany na trzech antenach tego nadawcy – TVN, TTV oraz TVN24.
Oficjalny start akcji rozpocznie się o godz. 8.30 w programie „Dzień dobry TVN” emitowanym na głównej antenie. TVN przez cały dzień będzie miał wejścia ze specjalnego studia o godz. 12.35, 13.50, 15.15 i 18.45. O godz. 19.45 stacja pokaże „Światełko do nieba”, oprócz tego na antenie będzie można zobaczyć kolejne wejścia – o 22.50 i 23.44.
W TTV wejścia będą o godz. 10.00, 13.00, 16.00, 18.00, 20.30 i 20.57. Również i ta stacja o 19.45 pokaże „Światełko do nieba”. Z kolei TVN24 będzie przez cały dzień informować jak przebiega zbiórka.
Transmisje mają być przeprowadzane z dziewięciu miast Polski: Sosnowca, Poznania, Zielonej Góry, Łodzi, Rzeszowa, Gdańska, Krakowa, Świebodzic i Olsztyna.
Specjalni wysłannicy oraz reporterzy TVN będą na bieżąco informować o przebiegu akcji koordynowanej przez lokalne sztaby. Najświeższe informacje będą przekazywać m.in. Maciej Wójcik, Mateusz Hładki, Katarzyna Jaroszyńska, Marcin Sawicki, Katarzyna Olubińska, Kinga Burzyńska, Bartosz Jędrzejak, Tomasz Kubat oraz Robert Stockinger.
Centrum finału WOŚP tradycyjnie będzie mieścić się na Placu Defilad przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie powstanie orkiestrowe miasteczko ze sceną oraz studiem telewizyjnym. W finałowym koncercie zagrają m.in.: Proletaryat, Mesajah, Jelonek, Nocny Kochanek, Wilki, Coma, Kobranocka, Łąki Łan i Poparzeni Kawą Trzy. W 107 miejscowościach w Polsce oraz zagranicą odbędzie się również 12. edycja biegu „Policz się z cukrzycą i ucz się pierwszej pomocy”.
Na WOŚP Telewizja TVN przekaże fundacji również czek o wartości 100 tys. zł. Z kolei serwis Player.pl przeznaczy na rzecz akcji Jerzego Owsiaka cały zysk z reklam oraz sprzedaży z dnia 26. finału WOŚP.
Duże wsparcie WOŚP przez Agorę
26. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w dużym zakresie wesprą media Agory. Redakcja „Gazety Wyborczej” przygotowała licytacje, w których można zdobyć prenumeratę dziennika na 100 lat i o jeden dzień dłużej, spacer po Puszczy Białowieskiej z Adamem Wajrakiem oraz możliwość złożenia życzeń na pierwszej stronie codziennego tytułu.
Gazeta.pl zbiera fundusze do wirtualnej puszki na Siepomaga.pl, a na licytację w serwisie Allegro redakcja wystawiła: piłkę i zdjęcie z autografami ambasadorów Sport.pl – Grzegorza Krychowiaka i Kamila Grosickiego, czapkę i koszulkę z autografem ambasadorki Sport.pl Joanny Jędrzejczyk, dzień nagrań w studiu Haps i w studiu Myk!, dzień z reporterem Tomaszem Golonko, kubek od Plotek.pl oraz wycieczkę po budynku Agory w Warszawie.
Słuchacze Radia TOK FM mogą wylicytować dzień w newsroomie Tokfm.pl lub wystąpienie na żywo na antenie. Do zdobycia jest też komplet 6 kubków, które można zdobyć tylko na licytacji dla WOŚP. Zwycięzca aukcji będzie mógł wybrać osoby z redakcji Radia TOK FM, które je dla niego podpiszą. Załoga Rock Radia wesprze 26. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy licytacją radiowego poranka z Piotrem Kędzierskim oraz kolekcją radiowych kubków z podpisami prowadzących.
Kina sieci Helios również angażują się w granie w 26. finale WOŚP, m.in. poprzez wystawianie na licytacje zaproszeń na pokazy filmowe i innych gadżetów, udostępniając swoje sale kinowe sztabom Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz fundując upominki dla wolontariuszy.
Również marka Agory – AgoraIT, oferująca szkolenia – również wesprze 26. finał WOŚP. Na Allegro można wylicytować udział w warsztatach „Prawo IT – studia przypadków”.
Onet.pl oficjalnym partnerem internetowym 26. finału, akcję wesprą również inne media
Oficjalnym partnerem internetowym fundacji Owsiaka oraz jej najbliższego finału został portal Onet.pl. Jako wolontariusze kwestować będą dziennikarze związani z serwisem, w tym m.in.: Bartosz Węglarczyk, Katarzyna Janowska czy Jarosław Kuźniar. Osoby niemające możliwości wsparcia WOŚP poza domem mogą wpłacić pieniądze za pośrednictwem strony wosp.onet.pl.
W akcjach na Allegro można wylicytować m.in.: udział w meczu piłkarskiej reprezentacji Polski, wizytę w operze lub na pokazie mody, mecz w squasha, wejście za kulisy programu Onet Rano czy kierowanie „Faktem” przez cały dzień.
Eurosport na rzecz WOŚP przekazał narty zjazdowe z Kamila Stocha. Kibice będą mieli szansę wylicytować je w serwisie aukcje.wosp.org.pl.
Multikino Polska przygotowało specjalny seans z przyjaciółmi, który mona wylicytować w ramach wsparcia WOŚP.
W czwartek 11 stycznia br., tuż przed 26. finałem WOŚP, ukazało się specjalne wydanie Naszemiasto.pl w całości poświęcone 25 latom charytatywnej akcji.
Oprócz mediów, w charytatywną akcję Jerzego Owsiaka angażuje się również wiele innych znanych marek i firm. W tym roku wśród nich znalazły się m.in.: Play, Allegro, mBank, MasterCard, Dawtona, CocaCola, Fundacja Klubu Szefów Kuchni (FKSK) oraz Makro Polska.
Po raz pierwszy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała 3 stycznia 1993 roku. Zebrane pieniądze w tegorocznej akcji zostaną przeznaczone na wyrównanie szans w leczeniu noworodków.
W dniu 25. finału fundacja Jerzego Owsiaka zebrała 62,42 mln zł, a pełna kwota zbiórki wyniosła ponad 105 mln zł – najwięcej spośród dotychczasowych edycji charytatywnej akcji.