„Mój Spot” powstał z myślą o młodych czytelnikach, szczególnie tych w wieku 11-15 lat. Każde wydanie będzie opowiadać o rzeczach bliskich właśnie nastolatkom: grach, technologiach, muzyce, filmach, książkach, ludziach, odkryciach naukowych i ciekawostkach. Przedstawi premiery i wydarzenia, także te, którymi żyje internet (np. kariery youtuberów), zaprezentuje trendy, pomoże w nauce (np. języka angielskiego czy biologii) i podsunie tematy do dyskusji.
Magazyn będzie też odnosić się do informacji, które młodzi ludzie słyszą w serwisach informacyjnych – opowie o wydarzeniach społecznych, politycznych i gospodarczych, wyjaśniając je w prosty sposób. W wydaniu znajdzie się również miejsce na teksty z zakresu psychologii, odnoszące się do problemów nastolatków.
– Tłumaczymy szybko zmieniający się świat w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla młodzieży. Wypełniamy w ten sposób lukę na polskim rynku. Papierowy magazyn można czytać razem z dzieckiem, wnukiem czy uczniem, wejść w świat jego zainteresowań i problemów, co nie jest takie łatwe, gdy nastolatek większość czasu spędza sam pochylony nad ekranem smartfona czy tabletu. Na łamach magazynu obecni będą młodzi ludzie – zapytamy ich o zdanie, przeprowadzimy sondy. Jesteśmy ciekawi ich zdania i ich zainteresowań – będziemy się starać, by odbiorcy współtworzyli pismo – mówi Olga Woźniak, redaktor naczelna dwutygodnika „Mój Spot”.
Magazyn może przydać się także nauczycielom, pokazując m.in. jak w prosty sposób mówić o aktualnych sprawach – to świetny punkt wyjścia do ciekawej rozmowy podczas lekcji.
Czytelnicy pierwszego numeru dwutygodnika „Mój Spot” dowiedzą się m.in. jak zostać Jedi (czyli o „Gwiezdnych Wojnach” z naukowej perspektywy), czy globalne ocieplenie zabierze nam zimę, kiedy spadnie nam na głowę stacja kosmiczna, ile kontenerowców wypełnią gwiazdkowe prezenty oraz czy trzeba zburzyć Pałac Kultury. Na 36 stronach wydania znajdą się też informacje o premierowych wydaniach gier i książek, nowych serialach, artykuły o niebanalnym hobby i porady psychologa.
W czwartek, 21 grudnia br. „Mój Spot” będzie dołączony do części nakładu Gazety Wyborczej – jego cena razem z wydaniem dziennika to 9,99 zł. Od 22 grudnia 2017 roku magazyn będzie dostępny w samodzielnej sprzedaży, w cenie 7,99 zł. Łączny nakład wydania to 75 tys. egzemplarzy. Kolejny numer dwutygodnika „Mój Spot” ukaże się 4 stycznia 2018 roku.
Wydanie magazynu wspiera autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej”, w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych.