„Podcasty dają zupełnie nowe możliwości kontaktu z nowymi odbiorcami” – tłumaczy w komunikacie Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. „To wyjątkowa forma storytellingu, stanowiącego nieodłączną część dziennikarstwa. Podcastami chcemy opowiedzieć naszym użytkownikom o najważniejszych wydarzeniach, które mają wpływ na świat, w jakim żyją, uczą się i pracują” – dodaje.
Nim ruszy kampania prezydencka w 2025 roku, rozpocznie się emisja „Pałacu Prezydenckiego”. To cykl rozmów z bohaterami kampanii prezydenckich z przeszłości, byłymi prezydentami, szefami kampanii wyborczych. Gdy kampania już ruszy, Michał Kolanko będzie rozmawiać też z kandydatami na tę funkcję oraz komentatorami. Premiery nowych odcinków – w poniedziałki o godz. 8.
Nowym formatem ma być również „Szkoła Na Nowo”, czyli rozmowy Joanny Ćwiek-Śwideckiej z ludźmi edukacji (praktykami, ekspertami, wizjonerami), którzy mają pomysł na to, jak można zmienić szkołę.
O 7.30, od poniedziałku do piątku, dzień zacznie podcast „Twój Biznes”, czyli przegląd najważniejszych i najciekawszych wiadomości ekonomicznych z serwisów Rp.pl i Parkiet.com. Poprowadzi go Bartłomiej Kawałek.
O 17, od poniedziałku do czwartku, premierę będzie mieć znany już format „Rzecz w Tym”. Tak jak dotąd, to codzienny komentarz dziennikarzy i publicystów „Rzeczpospolitej” lub zaproszonych ekspertów do bieżących wydarzeń. W gronie prowadzących znajdą się Marzena Tabor-Olszewska, Bogusław Chrabota, Michał Szułdrzyński i Michał Płociński.
W piątki o 17 pojawiać się będą „Polityczne Michałki”, czyli polityczne podsumowanie tygodnia, na które zaproszą Michał Szułdrzyński i Michał Kolanko.
Również w piątki, ale o 18 „Posłuchaj Plus Minus”, czyli rozmowy na jeden z wiodących tematów najbliższego numeru „Plusa Minusa”. Dyskusje o filozofii, społeczeństwie, technologiach czy geopolityce poprowadzi Daria Chibner.
Wszystkie podcasty „Rzeczpospolitej” będzie można znaleźć na stronach Rp.pl, w sekcji Podcasty.rp.pl oraz w serwisach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.