TVN, Polsat i TVP przekazały ok. 7 mln zł dla powodzian dzięki blokom reklamowym

Fundacje TVN, Polsat oraz TVP nadal prowadzą zbiórki finansowe i rzeczowe

Trwające 15 minut specjalne bloki reklamowe były emitowane odpowiednio: w piątek po „Faktach” w TVN, w sobotę przed „Wydarzeniami” w Polsacie oraz w niedzielę po „19.30” w TVP. Każda ze stacji zebrała co najmniej 2 mln zł. W sumie ok. 7 mln zł.

Piątkowy blok charytatywny TVN zapewnił Fundacji TVN przychód w wysokości 2,87 mln zł, które to pieniądze zostały przekazane zniszczonemu przez powódź Szpitalowi Powiatowemu w Nysie. Łącznie fundacja zebrała na ten cel już niemal 6 mln zł.

TVN, Polsat i TVP dla powodzian

W trakcie trwającego blisko 15 minut bloku widzowie TVN mogli zobaczyć reklamy takich marek, jak PKO BP, Tarczyński czy FreeStyle Libre 2. Wszystkie posiadały widoczne oznaczenie na górze ekranu „Charytatywny blok reklamowy”.

W trakcie sobotniego bloku „Reklama na ratunek” Polsatu reklamowały się m.in. Pudliszki, Mubi, Coca-Cola czy Honda. Reklam nie oznaczono dodatkową informacją o ich charytatywnym charakterze, ale za oglądanie ich na samym początku „Wydarzeń” podziękowała prezenterka programu – Katarzyna Zdanowicz. W momencie pisania tego artykułu Polsat nie poinformował oficjalnie, jaką kwotę udało się zebrać (nieoficjalnie zbiórka przekroczyła 2 mln zł). W trakcie mikołajkowego bloku reklamowego Polsat ostatnio zebrał 2,2 mln zł.

Blok #RazemDlaWas został wyemitowany w niedzielę po programie „19.30” na antenach TVP 1, TVP Info, TVP Polonia, online w serwisach TVP Info, TVP VOD, a także w aplikacjach mobilnych: TVP Info, TVP GO oraz TVP VOD. Wzięło w nim udział 34 reklamodawców. TVP w komunikacie przesłanym „Presserwisowi” poinformowała, że udało się jej zebrać ponad 2 mln zł.

Telewizja Polska ogłosiła również powstanie nowej wersji utworu „Moja i Twoja Nadzieja”. Premiera teledysku będzie miała miejsce w „19.30” w TVP 1 i TVP Info w nadchodzącym tygodniu.

Fundacje TVN, Polsat oraz TVP nadal prowadzą zbiórki finansowe i rzeczowe.