„Akcja Teleportacja”, bo tak nazywa się kampania Radia 357 promująca bezpośredni system wpłat, ruszyła pod koniec lipca. Informacje o nowym systemie płatności, na który z platformy Patronite mogą się przenieść zarówno dotychczasowi, jak i nowi patroni, pojawiają się na radiowej antenie oraz w newsletterach dostępnych dla patronów. To tam znajdziemy wszelkie szczegóły nowego rozwiązania oraz wskazówki, jak krok po kroku wspierać radio „na nowo”.
Radio 357 z systemem bezpośrednich wpłat. Odzew patronów zaskoczył radiowców
Jak udało nam się dowiedzieć, odzew słuchaczy Radia 357 na „Akcję teleportację” jest większy, niż zakładali radiowcy.
– Z radiowego systemu płatności korzysta coraz większa grupa naszych patronów. Jest to krótszy i wygodniejszy sposób bezpośredniego wsparcia naszej działalności. Ostatnio dodaliśmy nowe opcje płatności, można m.in. wspierać nas także BLIKiem. Własny system to też istotnie niższe koszty obsługi płatności. W ten sposób z każdej wpłaconej tak złotówki więcej zostaje dla radia. Dlatego aktywnie zachęcamy Patronów do wspierania na nowo, za pośrednictwem nowego systemu. Domyślnie trafiają do niego także osoby, które dołączają do Patronów. Na tym etapie nie chcemy upubliczniać danych liczbowych, ale mogę zdradzić, że odzew społeczności także w tej sprawie jest duży, większy niż zakładaliśmy – przekazał nam Tomasz Brzeziński.
W nowym systemie płatności patroni mogą zdecydować się na odnawialne lub jednorazowe płatności za sześć lub 12 miesięcy z góry. Przy czym – w celu gwarancji ciągłości wpłat – radio rekomenduje płatność odnawialną za pośrednictwem karty płatniczej.
Promocji “Akcji teleportacji” towarzyszą dostępne dla patronów komiksy, których bohaterami są “teleportowani” patroni oraz dziennikarze rozgłośni. Ci ostatni zachęcają do wspierania Radia 357 “na nowo” zarówno w specjalnych spotach emitowanych na antenie, jak i w swoich audycjach. ”Dla państwa nic to nie zmieni, a nam bardzo pomoże” – tak do przejścia na nowy system zachęcał niedawno gospodarz poranka w Radiu 357, Marcin Łukawski.
Radio 357: ilu ma słuchaczy i patronów
Według danych z badania Krajowego Instytutu Mediów od grudnia 2022 do maja ub.r. Radia 357 słuchało codziennie średnio 276,7 tys. odbiorców, co dało stacji 14,1 proc. udziału w czasie słuchania radia w internecie. Wyższe wyniki osiągnęło jedynie RMF FM.
Działalność Radia 357 w całości oparta jest na wpłatach od internautów, którzy mogą wspierać stację za pośrednictwem Patronite oraz nowego, bezpośredniego systemu płatności. Według danych z kwietnia br. Radio 357 wspierało ponad 48 tys. patronów, którzy miesięcznie wpłacali na nie 876 tys. zł. Stacja do marca zebrała w sumie ponad 21 mln zł.