Były dziennikarz TVP założył agencję kreatywną

„Nie lubię robić rzeczy wbrew sobie”

Jakub Wojtanowski

Choć wiele byłych twarzy Telewizji Polskiej związało się z kanałami TV Republika i wPolsce24, to inaczej postąpił Jakub Wojtanowski, związany w czasie rządów Prawa i Sprawiedliwości z „Wiadomościami” TVP. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, założył firmę specjalizującą się w PR, social mediach i reklamie.

Wojtanowski pracę w mediach zaczął od praktyk w RMF FM, TVP3 Kraków i Radiu Plus. Był też związany ze Stars Impresariat. Pracę w Telewizji Polskiej rozpoczął w kwietniu 2015 roku roku, a więc jeszcze za rządów Platformy Obywatelskiej. Był researcherem w „Wiadomościach”. Po tym jak prezesem TVP został Jacek Kurski, awansował na reportera głównego programu informacyjnego nadawcy publicznego. Zajmował się m.in. tematyką polityczną.

Wojtanowski nie stracił pracy w grudniu ub.r., kiedy doszło do zmian w TVP. Odszedł z Telewizji Polskiej już lutym 2022 roku. Został wicedyrektorem Biura Komunikacji Ministerstwa Infrastruktury, kierowanym przez Andrzeja Adamczyka, z którym blisko współpracował. Odpowiadał za organizację eventów, promocję, komunikację kryzysową i media społecznościowe resortu. Pracę w nim zakończył w sierpniu br.

„Złapałem nowy oddech”

Były dziennikarz założył ostatnio agencję kreatywną Commercial Art. Firma działa we Wrocławiu. Na razie jest z nią związany sam Wojtanowski. Twierdzi, że doświadczenia zdobyte w TVP i ministerstwie pomagają mu w jej prowadzeniu. – Złapałem nowy oddech i teraz łącze oba doświadczenia w swojej firmie – mówi Wirtualnemedia.pl Wojtanowski.

Dlaczego zdecydował się odejść z TVP i mediów? – Nie lubię robić rzeczy wbrew sobie. Pewnego dnia wstałem i poczułem, że przestała mnie kręcić praca w mediach. Po prostu. Zresztą na moje materiały czyli głównie michałki – coraz częściej brakowało miejsca – odpowiada.

Zapewnia, że chciałby przede wszystkim tworzyć jakościowe, kreatywne spoty i sesje reklamowe. Twierdzi, że jego firma nie oferuje tanich chwytów, o których wszyscy piszą w social mediach, tylko chce opowiadać historie marek. W jego ocenia każda marka to wartościowa historia, którą można umiejętnie opowiedzieć. Wojtanowski celuje głównie w małe i średnie firmy. Ich branże nie mają znaczenia. Nie wyklucza zatrudnienia dodatkowych osób w przyszłości.

Najwięcej dotychczasowych twarzy Telewizji Polskiej można dalej oglądać w TV Republika. Przeszli tam m.in. Danuta Holecka, Michał Rachoń, Adrian Borecki, Miłosz Kłeczek, Adrian Klarenbach, Konrad Wąż, Jarosław Olechowski, Edyta Lewanowska, Ewa Bugała czy Karol Gnat. Do kanału wPolsce24 dołączyli na przykład Michał Adamczyk, Samuel Pereira, Marcin Tulicki, Magdalena Ogórek, Daniel Stanisławski, Marta Kielczyk czy Marta Piasecka. Część byłych dziennikarzy TVP, na przykład Bartłomiej Graczak, zaangażowało się w projekty na YouTube.