Radio ZET bliżej RMF FM o poranku.

Skokowe wzrosty Radia Wnet i Eski2

Kamil Baleja, Bartosz Gajda i Marek Starybrat, gospodarze porannego pasma w Radiu ZET

W dni powszednie w paśmie porannym zdecydowanym liderem słuchalności jest RMF FM, ale zmalała jego przewaga nad notującym wzrost Radiem ZET. Ogromne wzrosty osiągnęły Radio Wnet i Radio Eska2, natomiast mocno zmalały wyniki Polskiego Radia 24, Radio Pogoda, VOX FM i Trójka.

Wyniki badania Radio Track opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że od maja do lipca 2024 roku w dni powszednie (poniedziałek-piątek) w paśmie porannym, czyli od godz. 6.00 do 8.59, RMF FM miało 31,2 proc. udziału w rynku słuchalności. Rok do roku wynik rozgłośni zmalał o 1,8 pkt proc., czyli 5,4 proc.

Natomiast udział w tym paśmie zajmującego drugą pozycję Radia ZET (Grupa Agora-Eurozet) zwiększył się o 1,6 pkt proc. (11,8 proc.) do 15,1 proc. W efekcie dystans dzielący je od lidera zmalał z 19,5 do 16,1 pkt proc.

Nieco ponad 5 proc. udziału w słuchalności w godz. 6.00-8.59 zanotowały trzy rozgłośnie, których wyniki zwiększyły się rok do roku. Radio Eska (Grupa Radiowa Time) osiągnęło wzrost o 0,2 pkt proc. (3,4 proc.) do 6,1 proc., Jedynka (Polskie Radio) – o 0,1 pkt proc. (1,8 proc.) do 5,6 proc., a rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17 – o 1 pkt proc. (22,7 proc.) do 5,4 proc.

Udział Radia Wnet 7-krotnie w górę

Wynik Radia Maryja poszedł w górę o 0,3 pkt proc. (16,7 proc.) do 2,1 proc., Antyradio (Grupa Agora-Eurozet) – o 0,3 pkt proc. (15 proc.) do 2,3 proc., RMF Classic (Grupa RMF) – o 0,1 pkt proc. (9,1 proc.) do 1,2 proc., Rock Radio (Grupa Agora-Eurozet) – o dwie trzecie, z 0,3 do 0,5 proc., a Dwójka (Polskie Radio) – o jedną trzecią z 0,3 do 0,4 proc.

Skokowe wzrosty osiągnęły dwie stacje. Radio Wnet zanotowało 0,7 proc. udziału, siedem razy więcej niż przed rokiem (0,1 proc.). Natomiast Radio Eska2, które wystartowało na początku stycznia br., miało 1,1 proc. udziału, czyli 120 proc. więcej niż przed rokiem Radio SuperNova, zastąpione przez nową stację.

Za to wynik Polskiego Radia 24 poszedł w dół z 1,4 do 0,6 proc., czyli o 57,1 proc. O jedną trzecią (z 1,5 do 1 proc.) zmalał udział Radia Pogoda (Grupa Agora-Eurozet), a o nieco ponad jedną piątą, z 2,4 do 1,9 proc., Trójki (Polskie Radio).

Radio VOX FM (Grupa Radiowa Time) zanotowało spadek o 0,6 pkt proc. (19,3 proc.) do 2,5 proc., TOK FM (Grupa Agora-Eurozet) – o 0,7 pkt proc. (15,5 proc.) do 3,8 proc., a Radio Złote Przeboje – o 0,3 pkt proc. (13 proc.) do 2 proc. Natomiast wynik zamykającego zestawienie Radia ChilliZet (Grupa Agora-Eurozet) zmniejszył się z 0,2 do 0,1 proc.