„XYZ to: niewiadome w równaniach, osie współrzędnych, ostatnie litery alfabetu i nazwy pokoleń. Nasze pogłębione teksty i analizy pozwolą czytelnikom zrozumieć, co się wydarzyło i odkryć niewiadome” – tłumaczy Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny i co-CEO XYZ. „Opisywać będziemy tylko to, co się liczy, dzięki temu pomożemy zrozumieć, w którym kierunku zmierza świat. A każdą historię opowiemy do końca. Wierzymy przy tym w siłę i wartość płynącą z różnorodności perspektyw i doświadczeń między pokoleniami” – deklaruje Nawacki.
„Budując na polskim rynku medium nowej kategorii, które w swoim DNA ma przede wszystkim wyróżnianie się jakością treści, chcieliśmy jednocześnie zaprojektować wyrazistą i budzącą pozytywne emocje wśród odbiorców markę” – wyjaśnia Karolina Kowalska, co-CEO XYZ, odpowiedzialna za marketing, monetyzację i eventy. ” Jesteśmy przekonani, że udało nam się osiągnąć założony cel i wprowadzimy na rynek brand, który będzie synonimem nowej jakości w polskich mediach oraz eventach biznesowych” – dodaje Kowalska.
Branding XYZ, który współtworzył zespół kreatywny Paulina Olbryś-Trębicka i Jakub Kołakowski, wykorzystuje trzy kolory.
„Inspirację czerpaliśmy z polskiego krajobrazu i natury. Bałtycki kobalt przywodzi na myśl wody morza i szlachetny odcień minerału. Symbolizuje bliskie wartości dla XYZ jak przedsiębiorczość, edukację i zaufanie. Warszawski pomarańcz to dynamiczny i nasycony odcień warszawskiego nieba o zachodzie słońca. Odzwierciedla pasję, odwagę oraz nowoczesność marki. Wczesna zieleń to pełnia życia, energia i świeżość widoczna w pierwszych pąkach i listkach przedwiośnia. Uosabia tak ważną dla XYZ niezależność, wolność i rozwój” – opisuje Jakub Kołakowski
XYZ ma być medium o profilu ekonomicznym, nie będzie skupiać się jedynie na ekonomii i biznesie, ale także – jak zapewniają twórcy -poruszać tematy będące dziś poza orbitą zainteresowań polskich mediów.
Projekt finansowany jest przez założyciela i inwestorów zewnętrznych, wśród których wiodącym jest Rafał Brzoska, twórca InPostu i inwestor w wielu innowacyjnych projektach. Siedziba redakcji znajduje się w centrum Warszawy, w kamienicy przy Wspólnej 61.