Orlen odmawia informacji o rekrutacji do zarządu Ruchu i nie chce komentować

Ruch zlikwidował w ciągu ostatniego półrocza większość swoich kiosków w małych miejscowościach

Prawie dwa tygodnie temu, 8 sierpnia, zakończyła się rekrutacja do zarządu spółki Ruch. Orlen, który przejął całą komunikację spółki, odmawia podania nawet liczby kandydatów.

W poniedziałek ze strony internetowej Ruchu zniknął dotychczasowy członek zarządu Bartosz Bielak, odpowiedzialny m.in. za projekt dostaw paczkowych. Widnieje jedynie prezeska spółki Joanna Bryx-Ogrodnik. Jednak Orlen, odpowiadający obecnie za komunikację Ruchu, nie chce komentować zmian.

– To prawda, że w przypadku spółki zależnej Polska Press pojawiła się informacja o liczbie zgłoszeń, ale Orlen co do zasady nie podaje takich informacji – poinformowało „Presserwis” biuro prasowe koncernu.

Ruch był do kwietnia jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce. Należało do niego ok. 15 proc. rynku (według danych IWP), ale zrezygnował z kolportażu. Jednocześnie usiłował stworzyć na bazie swoich punktów sprzedaży sieć sklepów convenience, gdzie oprócz prasy i artykułów pierwszej potrzeby można by było kupić przekąski czy kawę. Likwidując 1 tys. z 1,5 tys. punktów sprzedaży, Ruch uruchomił raptem 41 takich sklepów pod marką „Orlen w ruchu”.