Lipiec 2024 roku obfitował w ważne wydarzenia sportowe. W pierwszej połowie miesiąca rozgrywano ostatnią fazę piłkarskiego Euro, zaś 26 lipca rozpoczęły się igrzyska olimpijskie w Paryżu. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w zeszłym miesiącu WP SportoweFakty odwiedziło 8,52 mln użytkowników, czyli 28,69 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 22 minuty i 48 sekund.
Ponad 160 tys. odwiedzających mniej przyciągnęła sekcja sportowa Onetu, do której kilka lat temu włączono serwis „Przeglądu Sportowego”. Zajrzało na nią 8,35 mln internautów (co dało 28,13 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 21 minut i 56 sekund.
Na kilkanaście minut użytkowników przyciągały sekcje sportowe dwóch innych portali horyzontalnych. Sport.pl, stanowiący taki dział na Gazeta.pl, zanotował 7,38 mln odwiedzających, 24,84 proc. zasięgu oraz 15 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a sekcja sportowa Interii (jako strona www i aplikacja mobilna) – 6,4 mln użytkowników, 21,55 proc. zasięgu oraz 13 minut i 45 sekund średniego czasu.
Platforma internetowa TVP Sport, na której można było oglądać mecze Euro 2024 i najważniejsze transmisje z igrzysk, przyciągnęła 5,77 mln internautów (19,42 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 23 minuty i 20 sekund. Osiągnęła dużo wyższe wyniki od serwisów innych nadawców telewizyjnych. Witryna Polsat Sport miała 3,27 mln użytkowników, 11 proc. zasięgu oraz 6 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a sekcja sportowa portalu TVN24.pl – 2,45 mln odwiedzających, 8,25 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 10 sekund średniego czasu.
Po 2,05 mln internautów przyciągnęły Meczyki.pl i sekcja sportowa portalu „Super Expressu”. W pierwszej witrynie użytkownik spędził średnio 9 minut i 18 sekund, a w drugiej – minutę i 46 sekund.
Z kolei Flashscore’a, z wynikami meczów na żywo, odwiedziło 2,94 mln internautów (9,92 proc. zasięgu), a każdy spędził przeciętnie godzinę, 11 minut i 29 sekund.