Średni dobowy udział TVN24 w lipcu 2024 roku wyniósł 5,50 proc., po wzroście analogicznego okresu rok wcześniej o 0,73 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika, która zanotowała 3,92 proc. udziału w rynku po gigantycznym wzroście o 4800 proc., największym w zestawieniu.
Ten wzrost to skutek przejścia do stacji widzów TVP Info, po wyłączeniu sygnału tego kanału w grudniu ub.r., a potem zmianie jej formuły. Nałożyło się na to dołączenie stacji do ósmego multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, co nastąpiło w połowie lipca br.
Polsat News ze spadkiem, Wydarzenia 24 ze wzrostem
Podium uzupełnia Polsat News. W lipcu br. kanał miał 1,51 proc. udziału, po spadku względem lipca 2023 roku o 11,17 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP Info. Chociaż stacja starała się przyciągnąć widzów wydaniami specjalnymi dot. Euro 2024 i igrzysk olimpijskich, to nie ustrzegła się kolejnego w ostatnich miesiącach spadku widowni. Jej udział zmalał względem lipca ub.r. o 74,95 proc. i wyniósł 1,32 proc.
Kanał Wydarzenia 24, który w styczniu br. zwiększył zasięg naziemny, przechodząc z MUX-4 na MUX-1, zanotował z kolei wzrost udziału z 0,79 proc. do 1,04 proc.