Po zamknięciu „Super Nowości” wzrosła sprzedaż rzeszowskich „Nowin”

Sprzedaż rzeszowskich "Nowin" wzrosła o 2,7 proc. - do 5946 egz.

W drugim kwartale 2024 roku dzienniki regionalne sprzedawały średnio 89 290 egz., tj. o 18 proc. mniej niż w drugim kwartale 2023 roku. Rok do roku wzrosła sprzedaż jedynie rzeszowskich „Nowin”.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że liderem sprzedaży wśród dzienników regionalnych była „Gazeta Pomorska” – jej średnia sprzedaż wynosiła 10 709 egz., czyli o 13,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie w 2023 roku.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, który sprzedawał średnio 6931 egz. (spadek o 12,9 proc.), na trzecim miejscu uplasował się „Głos Wielkopolski”, rozchodzący się w 6509 egz. (spadek o 16 proc.). Czwarte były zaś rzeszowskie „Nowiny” ze średnią sprzedażą 5946 egz. (wzrost o 2,7 proc.). Z końcem stycznia przestał wychodzić w druku inny rzeszowski dziennik – „Super Nowości”.

Dalej znalazły się:

• „Polska Metropolia Warszawska” – 5371 egz. (spadek o 14,7 proc.)
• „Echo Dnia” – 4774 egz. (spadek o 14,1 proc.)
• „Głos – Dziennik Pomorza” – 4621 egz. (spadek o 20,9 proc.)
• „Gazeta Krakowska” – 4332 egz. (spadek o 8,8 proc.)
• „Dziennik Łódzki” – 4207 egz. (spadek o 16,8 proc.)
• „Dziennik Bałtycki” – 4117 egz. (spadek o 15,7 proc.)
• „Dziennik Polski” – 4061 egz. (spadek o 15,7 proc.)
• „Express Ilustrowany” – 4054 egz. (spadek aż o 28 proc.)
• „Gazeta Lubuska” – 3537 egz. (spadek o 18,5 proc.)
• „Gazeta Wrocławska” – 3257 egz. (spadek o 11,2 proc.)
• „Nowości-Dziennik Toruński” – 2979 egz. (spadek o 13,3 proc.)
• „Nowa Trybuna Opolska” – 2977 egz. (spadek o 16,4 proc.)
• „Express Bydgoski” – 2579 egz. (spadek o 12,4 proc.)
• „Kurier Szczeciński” – 2546 egz. (spadek o 13 proc.)
• „Gazeta Współczesna” – 1530 egz. (spadek o 24,0 proc.)
• „Kurier Lubelski” – 1524 egz. (spadek o 11,9 proc.)
• „Kurier Poranny” – 1458 egz. (spadek o 15,6 proc.)
• „Gazeta Olsztyńska” – 1271 egz. (spadek aż o 52,9 proc.).

Jedynie „Kurier Szczeciński” i „Gazeta Olsztyńska” nie są wydawane przez Polska Press.

Najwięcej e-wydań – 2508 egz. – sprzedała „Polska Metropolia Warszawska”. Poziom 1 tys. egz. przekroczyły również: „Nowiny” – 1262 egz., „Gazeta Krakowska” – 1240 egz. i „Dziennik Bałtycki” – 1003 egz.