Jesienna ramówka TVN

Weekendowe programy "Azja Express" i "MasterChef" od 19.30

"Jesienią dokonujemy odważnej zmiany, bo taki właśnie jest TVN" – stwierdza Lidia Kazen

TVN przesuwa na wcześniejszą godzinę emisję weekendowych programów rozrywkowych i rezygnuje z „Uwagi!” w soboty i niedziele.

„Jesienią dokonujemy odważnej zmiany, bo taki właśnie jest TVN” – stwierdza w komunikacie Lidia Kazen, dyrektorka kanału TVN. „Na najlepszą rozrywkę widzowie nie będą musieli czekać lub szukać jej w innych miejscach” – dodaje.

Szybciej złapać widza

Zarówno „Azja Express” w soboty, jak i „MasterChef” w niedziele rozpoczynać się nie będą o 20, a pół godziny wcześniej, czyli o 19.30. W te dni w TVN nie będzie „Uwagi!”, która pozostaje ramówce od poniedziałku do piątku.

– Chcą szybciej złapać widza, nim on zacznie oglądać cokolwiek innego u konkurencji – komentuje Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MediaHub. – Z jednej strony uciekają z pasma, w którym zaczyna się większość programów konkurencji, z drugiej – wchodzą w pasmo „19.30”, którego wyniki są słabsze niż „Wiadomości”. Prawdopodobnie jest to łatwiejszy przeciwnik i dzięki emisji zaraz po „Faktach” mogą utrzymać widza newsowego – analizuje Niepsuj.

Stacja utrzymuje również, wprowadzoną w wakacje, emisję sportu i pogody przed „Faktami”, które mają być dłuższe.

Programy i seriale w jesiennej ramówce TVN

TVN jesienią kontynuuje programy: „Totalne remonty Szelągowskiej” (w poniedziałki o 21.30), „Ślub od pierwszego wejrzenia” (we wtorki o 21.30), „Top model” (w środy o 21.30) i „Kuchenne rewolucje” (w czwartki o 21.30). Pojawią się też nowe sezony „Kuby Wojewódzkiego”, „Lego Masters” i „Kobiety na krańcu świata” Martyny Wojciechowskiej.

W jesiennej ramówce pojawią się seriale: Viaplay Original „Morderczynie” (produkcja inspirowana książką Katarzyny Bondy) oraz Player Original „Klara” (adaptacja debiutu pisarskiego Izabeli Kuny).

W pierwszym półroczu 2024 roku TVN miał 6,6 proc. udziału w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej (spadek z 7,09 proc.) i 7,61 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 8,21 proc.; dane Nielsen Media).