Jak informowaliśmy w środę, należąca do grupy ZPR Media spółka Time, która wydaje m.in. „Super Express”, w ostatnich dniach pożegnała się z grupą pracowników z różnych działów dziennika, m.in. Polityka, Sport, Gwiazdy i Wideo (w tym ostatnim pożegnano się z czterema osobami). Jako powód wskazywano pogorszenie się wyników biznesowych wydawcy.
Pracę straciły m.in. redaktorka w dziale Gwiazdy Longina Stempurska (związana z „Super Expressem” od 1997 roku) oraz kierująca fotoedycją Martyna Gonczarska (w „SE” od 2011 roku).
To nie koniec. Jak się dowiedzieliśmy, kolejne wypowiedzenia wręczono w czwartek. Zakończono współpracę m.in. z graficzką.
Cięcia objęły też pion internetowy spółki, odpowiadający za jej wszystkie serwisy internetowe – zarówno portal „Super Expressu”, jak też m.in. witrynę Eska.pl. Według naszych ustaleń pożegnano się z kilkoma dziennikarzami z działów miejskich Eska.pl, piszącymi teksty o miastach, które nie mają statusu powiatowych, oraz z sekcji rozrywkowej portalu. Zwolniony został też menedżer jednego z serwisów tematycznych w ramach Eska.pl oraz podlegający mu pracownik.
Uzasadnienie było takie samo jak w przypadku zwolnień w redakcji „Super Expressu”: słabsze wyniki biznesowe spółki. PR menedżerka grupy Time nie odpowiedziała na nasze pytania w tej sprawie.
Poprzednio znaczącą redukcję zatrudnienia wydawca „Super Expressu” przeprowadził pod koniec 2022 roku. Pożegnano się wówczas z kilkudziesięcioma pracownikami, głównie z 15 sekcji lokalnych portalu dziennika, m.in. szefową tych sekcji Sylwią Adamczyk. Natomiast w kwietniu br. pracę stracił Maciej Gąsiorowski, wydawca strony głównej SE.pl i twórca youtube’owego kanału „Niezapomniani. Cmentarne historie” (potem na krótko przeszedł do portalu Goniec.pl).
Według badania Mediapanel w czerwcu 2024 roku wszystkie serwisy i aplikacje internetowe Grupy ZPR Media zanotowały 12,84 mln użytkowników oraz 28 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania.
Firma Time oprócz „Super Express” i serwisów internetowych wydaje kilka czasopism (m.in. „Murator”) i książki publikowane przez Wydawnictwo Harde oraz odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej stacji z Grupy Radiowej Time. W 2023 roku zwiększyła przychody o 6,8 proc. do 312,92 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 16,87 do 21,69 mln zł.