Cięcia w „Super Expressie”

Zwolniono byłą szefową działu Gwiazdy

Longina Stempurska

Z redakcji „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zwolniono co najmniej kilka osób – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z pracą pożegnały się m.in. szefowa działu Gwiazdy w wersji drukowanej Longina Stempurska i kierująca fotoedycją Martyna Gonczarska.

Według ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl zwolnienia objęły po jednej lub kilka osób z różnych działów „Super Expressu”: Polityka, Sport, Wideo i Gwiazdy (w tym ostatnim pożegnano się z czterema osobami). Jako z dziennikarzy, z którym zakończono współpracę, opisał, że jako przyczynę podano mu pogorszenie się wyników biznesowych wydawcy.

Z „SE” żegnają się m.in. Longina Stempurska i Martyna Gonczarska. Stempurska była związana z dziennikiem od 1997 roku. Przez wiele lat była zastępczynią kierownika działu Gwiazdy, a wiosną ub.r. zaczęła nim zarządzać, po tym jak do Polska Press odszedł Sławomir Kowalski. Na początku br. nową szefową działu został Aleksandra Pajewska-Klucznik, a Stempurska zaczęła odpowiadać za sekcję o gwiazdach w wydaniach papierowych „Super Expressu”.

Z kolei Martyna Gonczarska na szefową działu fotoedycji awansowała wiosną 2018 roku, a łącznie z „Super Expressem” była związana od lipca 2011 roku. Współpracowała też z redakcjami „Bravo”, „Fun Club” oraz „Życia na gorąco”.

Z naszych informacji wynika, że część ze zwalnianych stanowisk kierowniczych nie zostanie ponownie obsadzona, obowiązki będą rozdzielone między pozostałe osoby z działów. Niewykluczona jest większa reorganizacja w zespole redakcyjnym.

Redaktor naczelny „Super Expressu” Grzegorz Zasępa nie odbierał od nas we wtorek telefon ani nie odpisał na SMS-a.

Poprzednio znaczącą redukcję zatrudnienia w „Super Expressie” przeprowadzono pod koniec 2022 roku. Pożegnano się wówczas z kilkudziesięcioma pracownikami, głównie z 15 sekcji lokalnych portalu dziennika, m.in. szefową tych sekcji Sylwią Adamczyk. Natomiast w kwietniu br. pracę stracił Maciej Gąsiorowski, wydawca strony głównej SE.pl i twórca youtube’owego kanału „Niezapomniani. Cmentarne historie” (potem na krótko przeszedł do portalu Goniec.pl).

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Super Expressu” wynosiła 68 839 egz., o 8,2 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast portal internetowy dziennika w styczniu br. odwiedziło 10,87 mln internautów, spędzając przeciętnie po 9 minut i 3 sekundy (dane z Mediapanelu).