Nowa komentatorka w „Szkle kontaktowym”

To filozofka i futurolożka

Dr hab. Aleksandra Przegalińska we wtorek pojawi się w roli komentatorki w „Szkle kontaktowym” TVN24. To kolejna nowa osoba testowana w tej roli po odejściu z programu dr Katarzyny Kasi i Grzegorza Markowskiego.

Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, grono komentatorów w programie ma zostać poszerzone, po tym jak po wielu latach obecności pożegnali się z nim dr Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Przeszli do TVP Info, gdzie od września br. będą prowadzili wieczorny program o roboczym tytule „Pełna powaga”.

W zeszłym tygodniu w roli komentatora zadebiutował “Bisior”, czyli Marcin Bisiorek, który od lata ub.r. współpracuje z Radiem 357, jest jednym z prowadzących muzyczną audycję „Mam grać?”. Z branżą radiową jest związany od ponad dwóch dekad, był m.in. szefem Muzo.fm.

Z kolei we wtorek w “Szkle” wraz z Tomaszem Sianeckim w roli komentatorki wystąpi dr hab. Aleksandra Przegalińska. Jest to „badaczka rozwoju nowych technologii, zwłaszcza technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych”. Od 2013 roku jest zawodowo związana z Akademią Leona Koźmińskiego, gdzie od 2016 do 2020 była adiuntką, a od 2020 r. jest prorektorką. W przeszłości była m.in. dziennikarką “Gazety Wyborczej”.

Odejścia ze “Szkła kontaktowego”

W połowie ub.r. z grona komentatorów w „Szkle kontaktowym” ubyli być Krzysztof Daukszewicz, Artur Andrus i Robert Górski. Daukszewicz zniknął z programu po niefortunnym żarcie skierowanym do prezentera TVN24 Piotra Jaconia. Andrus i Górski odeszli w geście solidarności z satyrykiem.

Natomiast od października ub.r. w programie pojawia się Kamila Kalińczak – dziennikarka, lektorka, trenerka wystąpień publicznych i popularyzatorka poprawności językowej.

Od 1 stycznia do 18 lipca 2024 roku średnia oglądalność „Szkła kontaktowego” wyniosła 654 tys. osób, co przełożyło się na 7,01 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 2,90 proc. w grupie komercyjnej 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement.