TVP z przetargiem na roczny dostęp do danych telemetrycznych

Oferty do 27 sierpnia

TVP za dostarczanie danych Nielsenowi w 2023 roku zapłaciła 18,5 mln zł

TVP rozpisała przetarg na zakup danych telemetrycznych na 12 miesięcy.

Telewizja Polska szuka firmy, która zapewni jej dane zarówno o oglądalności w domu, jak i poza domem.

TVP zapłaciła 18,5 mln zł Nielsenowi w 2023 roku

Dane mają również uwzględniać zmniejszenie oglądalności reklam liniowych na skutek rozszczepiania sygnału programów w celu stosowania reklam w technologii DAI (dynamicznej podmiany spotów), a także obejmować udostępnianie baz danych z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w formie streamingu.

„Usługi będą świadczone 12 miesięcy liczonych od dnia zawarcia umowy, na zasadach określonych w umowie. Zamawiający przewiduje, że usługi będą świadczone nie wcześniej niż od dnia 1 października 2024 r.” – podano w opisie zamówienia.

Oferty można składać do 27 sierpnia br.

TVP za dostarczanie danych Nielsenowi w 2023 roku zapłaciła 18,5 mln zł. Z kolei w marcu br. podawaliśmy, że Nielsen Media za udostępnianie przez rok danych telemetrycznych chciał od Telewizji Polskiej 23 mln zł brutto (począwszy od lipca). Telewizja publiczna zamierzała jednak przeznaczyć na zamówienie maksymalnie 21,8 mln zł.