Jak wynika ze sprawozdania, które trafiło do Krajowego Rejestru Sądowego, przychody spółki spadły o 3,6 proc. w porównaniu 2022 rokiem. Ze sprzedaży reklam pochodziło 434,6 mln zł (o 0,6 proc. mniej, niż rok wcześniej), a z kolportażu – 115,7 mln zł (o 1,9 proc. mniej).
Zysk netto RASP zmniejszył się o 24,8 proc.
Koszty świadczeń pracowniczych wyniosły 217,9 mln zł i były o 4,3 proc. wyższe niż w 2022 roku. Spółka na koniec 2023 roku zatrudniała 1360 pracowników, o 83 mniej niż na koniec 2022 roku. Przypomnijmy, że RASP pod koniec 2022 roku przeprowadził zwolnienia grupowe, które przez zarząd tłumaczone były koniecznością wprowadzenia oszczędności. Pracę wówczas straciło ok. 120 osób.
Firmie udało się zmniejszyć koszty usług obcych – o 2,3 proc., do 251,1 mln zł. Zysk netto RASP zmniejszył się o 24,8 proc. – z 36,3 mln zł w 2022 roku do 27,3 mln zł w 2023 roku. W całości trafi on na kapitał rezerwowy spółki.
Do RASP należą m.in. portal Onet.pl, serwisy Businessinsider.pl i Plejada.pl, dziennik „Fakt”, ukazujący się dwa razy w tygodniu „Przegląd Sportowy”, tygodnik „Newsweek Polska” i miesięcznik „Forbes”.
Prezesem RASP pozostaje Aleksander Kutela.