Po zmianie władz Telewizji Polskiej oraz zmianach w TVP Info pod koniec ub.r. Telewizja Republika znacząco zwiększyła widownię. Stacja wzbogaciła ramówkę, rozbudowała nie tylko ofertę informacyjno-publicystyczną, ale też lifestylową, co jest m.in. odpowiedzią na wymianę wszystkich prowadzących „Pytanie na śniadanie” (co skutkowało sporym spadkiem widowni programu).
W kwietniu br. wprowadzono na antenę program śniadaniowy „Wstajemy!”. Można go w Telewizji Republika oglądać można codziennie – w dni powszednie po godz. 6.05, a w weekendy po 8.05 (odsłony weekendowe są zdecydowanie dłuższe). Pierwsze wydanie nadano 8 kwietnia br. Magazyn „Wstajemy!” prowadzą m.in. byłe gwiazdy TVP, w tym Anna Popek i Rafał Patyra, a także Emilia Wierzbicki, Łukasz Jankowski i Mateusz Nowak.
Po trzech miesiącach emisji średnia widownia „Wstajemy!” wyniosła 98 tys. osób, co przełożyło się na 3,54 proc. w grupie 4+ oraz 1,75 proc. w grupie 16-59 – pokazują dane Nielsen Audience Measurement. Program notuje wyższy udziały od średniej stacji, która w maju br. w grupie 4+ wyniosła. 2,98 proc., a w czerwcu 3,23 proc.
Największą widownię dotychczas zgromadziło wydanie śniadaniówki z soboty 13 kwietnia, które śledziło 263 tys. widzów. Na drugiej pozycji znalazło się wydanie z piątku 3 maja br. z widownią wynoszącą 222 tys. osób. Jeszcze dwa wydania przekroczyły granicę 200 tys. oglądających.