„Nasz Dziennik” nie chce reklam resortu rodziny

Ojciec Tadeusz Rydzyk

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej jest w trakcie przetargu na zakup powierzchni reklamowej w prasie. “Nasz Dziennik” znajdujący się na liście tytułów, w których resort chce się promować nie jest zainteresowany taką współpracą: “Profil wydawniczy nie odpowiada treściom, które prezentuje aktualne kierownictwo ministerstwa”.

Przetarg resortu rodziny dotyczy zakupu przestrzeni reklamowej w prasie drukowanej ogólnopolskiej i regionalnej wraz z przeniesieniem na portal internetowy danego tytułu. Wybrana w nim firma miałaby pracować dla resortu przez pół roku, a budżet na tę współpracy wynosi nieco ponad 650 tys. zł.

Uczestniczące w nim firmy mają wraz z ofertą złożyć formularz cenowy, w którym Ministerstwo wskazało listę interesujących go tytułów. Są na niej m.in. dzienniki regionalne (21 tytułów), tygodniki i dwutygodniki ogólnopolskie, miesięczniki oraz dzienniki ogólnopolskie. Wśród tych ostatnich znalazły się: “”Fakt”, “Dziennik Gazeta Prawna”, “Rzeczpospolita”, “Gazeta Wyborcza”, “Super Express”, “Puls Biznesu” oraz “Nasz Dziennik”.

Przetargiem zainteresował się Andrzej Andrysiak, prezes Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. W swoim wpisie na X przytoczył korespondencję z biurem ogłoszeń i reklamy “Naszego Dziennika”, do którego Biuro Reklamy Gazet Lokalnych zwróciło się z prośbą o przesłanie wyceny na potrzeby tego postępowania.

“Jesteśmy zdziwieni faktem, że obecne władze ministerstwa zamieściły nasz tytuł w przetargu. Nie byliśmy o tym poinformowani, a profil wydawniczy ”Naszego Dziennika” nie odpowiada treściom, które prezentuje aktualne kierownictwo ministerstwa i które miałyby być publikowane w wyniku przetargu” – odpisał Tomasz Kapała z biura reklamy i ogłoszeń “Naszego Dziennika”. Dodał, by w przyszłości tytuł nie był uwzględniany w przetargach resortu rodziny, ponieważ wydawca nie przewiduje z nim współpracy w jakimkolwiek zakresie.

“Nasz Dziennik” dalej pod kreską

Spółka Spes, wydająca m.in. „Nasz Dziennik”, w ub.r. zmniejszyła nieco koszty operacyjne, ale dalej były one wyższe od przychodów, które wzrosły o 4,2 proc. Strata netto firmy zmalała z 542 do 312 tys. zł.

W ub.r. firma osiągnęła 18,42 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem (17,74 mln zł). Spółka oprócz „Naszego Dziennika” wydaje miesięcznik „Szlachetne Zdrowie”. Przychody ze sprzedaży obu tytułów wzrosły z 12,82 do 13,03 mln zł.

Wyniki sprzedaży „Naszego Dziennika” nie są audytowane przez Polskie Badania Czytelnictwa.