Biedronka odnotowuje wzrost sprzedaży prasy

Reklama Biedronki z porównaniem do Lidla

Biedronka informuje, że zwiększa liczbę placówek, gdzie można dokonać zakupu prasy. W czerwcu br. sieć odnotowała wzrosty na tym polu – sprzedała o ponad 20 proc. więcej gazet i czasopism niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Biedronka sprzedaje prasę drukowaną w ponad 3000 placówek. Jak podaje, od początku br. pojawiło się 15 proc. nowych sklepów z ofertą gazet, tygodników i miesięczników. W ofercie Biedronki pozostaje 130 wydawnictw ogólnopolskich.

Biedronka ze wzrostem sprzedaży prasy

Cztery lata temu Biedronka nawiązała także współpracę ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych. W zależności od lokalizacji, w sklepach sieci można znaleźć dziś ponad 116 tygodników i gazet lokalnych.

– Dzięki dobrej współpracy i rozumieniu potrzeb naszych klientów przez naszego partnera Garmond Press możemy zwiększać dostępność prasy w Polsce. Liczba sklepów, które oferują prasę jest systematycznie zwiększana. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości ekspozycji. Jeśli chodzi o plany naszej sieci, to w dalszym ciągu planujemy wspieranie kategorii prasy drukowanej – przekazała mediom Marta Osial, dyrektorka kategorii w sieci Biedronka. Na koniec I kwartału br. Biedronka posiadała w całej Polsce 3 596 placówek.

Inaczej wygląda to w Empiku. Jak podawaliśmy niedawno, w salonach tej sieci wstrzymano sprzedaż prasy codziennej. Powodem jest wycofanie się Ruchu z kolportażu prasy i malejące zainteresowanie dziennikami.

Jak informujemy na portalu Wirtualnemedia.pl, wydawcy cyfrowi i prasowi nadal walczą o poprawki do prawa autorskiego, wzmacniającego ich pozycję w negocjacjach z big techami. W poniedziałek w tej sprawie spotkali się w w Senacie z wicemarszałkinią Magdaleną Biejat.